Článek
Nestlé, Disney a další velké společnosti stáhly své reklamy z platformy YouTube, kterou vlastní internetový gigant Google, píše web televize CNN, důvodem je zjištění bloggera Matta Watsona. Ten ve dvacetiminutovém videu, které má téměř dva miliony zhlédnutí, upozornil na pedofilní skupinu působící na YouTube.
Watson ve videu uvádí hned několik příkladů, z nichž je evidentní, že se pedofilové navzájem upozorňují na lehce sexuální momenty, které se dají nalézt ve videích s malými holčičkami, přičemž si vyměňují kontakty. Videa přitom samozřejmě nebyla primárně natočená jako pornografická. Pedofilové se zaměřují na videa o gymnastice nebo o józe.
Před některými videi se spouštěly reklamy společností jako Disney, Dr. Oetker nebo Nestlé. Firmy na Watsonova zjištění zareagovaly stažením svých reklam. Ke zmíněným firmám se připojila i společnost Epic Games, výrobce populární hry Fortnite, která pozastavila vysílání všech svých upoutávek na hry, a navíc vyzvala Google, aby zasáhl a eliminoval výskyt podobného obsahu.
YouTube na zjištění reagoval zrušením kanálů a účtů uživatelů, na které Watson upozornil. Kromě toho začal spolupracovat s úřady a vypnul komentáře pod desítkami miliónů videí, na kterých jsou děti. Watson ale ve svém videu upozornil, že uživatelé mohou videa stále sledovat.
Už v roce 2017 své reklamy z YouTube stáhly firmy jako HP nebo výrobce cukrovinek Mars, stalo se tak poté, co firmy odhalily, že jejich reklamy běží před videi, na kterých se objevovala dětská nahota nebo které obsahovaly velké množství pedofilních komentářů, píše server Engadget. V minulých letech jiné velké firmy pozastavily své reklamy na YouTube také proto, že se objevovaly u videí s extremistickým obsahem.