Článek
Pro uprchlíky představuje Francie často jen přestupní stanici. Chtějí se dostat do Velké Británie, kde je šance na získání azylu o něco větší. Pašeráci lidí ale v reakci na velkou poptávku rapidně zdražují své „služby“. Migranti tak většinou na cestu vyrážejí sami na malých člunech skrz kanál La Manche. Úsek je však jeden z nejvíce frekventovaných námořních cest na planetě, a tudíž se jedná o velmi nebezpečnou trasu. Zároveň je jejich cílem se do Británie dostat před plánovaným odchodem z Evropské unie, a to 29. března 2019.
Doposud migranti platili pašerákům za cestu náklaďákem na trajektech či vlakem napříč kanálem La Manche. Ceny se však zvýšily a pašeráci si nyní účtují tisíce euro za každý pokus. Podle uprchlíka z Íránu Ahmeda, se kterým mluvili reportéři televize CNN, jsou tak čluny uprchlíky vnímané jako lepší varianta.
Francouzská pobřežní hlídka nyní úsek v okolí Calais hlídá mnohem intenzivněji. Migranty zachraňují každý den. Kapitán jednoho z hlídkových člunů pro CNN uvedl, že si uprchlíci velké nebezpečí neuvědomují a riskují zbytečně. „Jsou zde velké lodě, zima a silné proudy. Vyplouvají za tmy a nevidí tak, kde se nacházejí. Během pár minut jsou namočení.”
Peter Wallace, člen doverské buňky labouristické strany, americké televizi řekl, že je téměř zázrak, když takto malé čluny doplují k anglickému pobřeží. Ale i to se děje. „Za poslední měsíc počet uprchlíků, kteří dorazili do Británie na malých člunech, vzrostl. Na palubě jsou i malé děti. Okolo 120 lidí přiznalo, že jsou z Íránu,“ dodal Wallace.
Statistiky britské vlády ukazují, že šance na získání azylu ve Spojeném království stoupá poté, co uprchlíci dorazí do země. V roce 2017 jich úspěšně získala azyl tisícovka z celkových 2500 žadatelů. Mimo Velkou Británii je číslo řádově menší.