Článek
Video, jak vyděšeného vietnamsko-amerického lékaře Davida Dao vleče personál uličkou letadla, obletělo svět. Skandál způsobil pokles akcií, tržeb i důvěry v aerolinky United Airlines.
A nakonec změnil i přístup leteckých společností k pasažérům, ukazuje video, které si pusťte v úvodu článku.
United Airlines ve čtvrtek oznámily, že se s Davidem Dao, který po otřesném zážitku podal žalobu, dohodly na mimosoudním vyrovnání. Částka zůstane tajná.
Zároveň s tím americké letecké společnosti oznámily, že významně změní svou politiku přerozdělování sedadel, kdy žádaly cestující s platnou letenkou, aby jim místo přenechali pro „firemní účely". Mechanismus dosud využívaly k tomu, aby na palubu letadel na poslední chvíli dostaly svůj personál. David Dao právě takovou výzvu odmítl a z následného zásahu personálu letadla si odnesl otřes mozku, zlomený nos a několik vyražených zubů.
United Airlines nyní oznámily, že cestujícím, kteří vyhoví prosbě personálu a vzdají se místa v letadle, vyplatí až 10 000 dolarů (čtvrt milionu korun). Konkurenční Delta Airlines sumu vyrovnaly. Aerolinky zároveň plošně mění řadu pravidel, která by měla podobným skandálům v budoucnosti zamezit.