Článek
„Město plánuje vybudování několika dalších parkovišť stejného typu. Zda o ně řidiči mají zájem, vyhodnocují až po delší době, například po roce,“ řekl mluvčí brněnského magistrátu Filip Poňuchálek.
Parkoviště vzniklo na bývalém pozemku společnosti Zetor, od které jej město odkoupilo před dvěma lety za 31 milionů korun. Jeho vybudování, tedy doplnění kamer, závor a veřejného osvětlení, vyšlo na dalších deset milionů korun. „Pár dní poté, co jsme jej uvedli do provozu, byl v České republice opětovně vyhlášený nouzový stav. Za této nestandardní situace není možné hodnotit fungování tohoto parkoviště. Žáci a vysokoškoláci zůstali doma na distanční výuce, stejně tak mnozí zaměstnanci, ve městě se nekonaly tradiční veletrhy, výstavy a další akce,“ uvedl Poňuchálek.
Zprvu na parkovištích stálo kolem 30 aut denně, nyní se jejich počet pohybuje kolem deseti. „Řidiči si musí nové parkoviště osvojit, naučit se na něm parkovat. Následně mohou využít při cestě do centra městskou hromadnou dopravu, jejíž zastávky jsou v bezprostřední blízkosti. To je také jeden z předpokladů pro zřízení záchytných parkovišť,“ dodal mluvčí.
V Brně funguje ještě jedno parkoviště P+R, a to u Ústředního hřbitova. Tam byla kapacita 177 míst v srpnu zaplněna z 55 procent, v září z 52 procent a v říjnu ze 47 procent.
Co se týče dalších parkovišť, nejdále je příprava parkovacího domu v Šumavské ulici, kde začínají práce na projektové dokumentaci pro stavební povolení. Předpokládaný začátek stavby je konec příštího roku. K dalším prověřovaným lokalitám patří například Bítešská, Purkyňova nebo Jemelkova ulice či nádraží v Králově Poli.
Systém P+R, park and ride, spočívá ve vytvoření stání v místech, odkud mohou lidé pohodlně pokračovat městskou hromadnou dopravou. Obvykle se nachází na okraji města nebo poblíž sjezdu z dálnice. Spolu s rezidentním parkováním si od nich město slibuje vyřešení přetíženosti dopravní sítě.