Článek
V tiskové zprávě to uvedl mluvčí pardubického hejtmanství Dominik Barták. Kraje podle něj nechtějí přistupovat k plošnému omezování autobusových a vlakových spojů. Změna ceníku bude pro běžného cestujícího znamenat zdražení v řádech korun. Konkrétní změny cen kraje nezveřejnily.
„Pokud nyní hradí jízdné v hotovosti, a nově si pořídí bezkontaktní čipovou kartu IREDO, tak se cena jízdného prakticky nezmění, což je určitá motivace pro cestující, aby si tuto naši kartu na pravidelné cestování pořídili. Chceme tak v rámci úprav cen jízdného zvýhodnit pravidelné cestující tak, aby na ně byly dopady co nejnižší,“ uvedl náměstek hejtmana Pardubického kraje pro dopravu Michal Kortyš (ODS).
Podle hejtmana Královéhradeckého kraje Martina Červíčka (ODS) úprava ceníku umožní částečné vyrovnání ekonomických ztrát. Způsobilo je snížení poptávky po cestování veřejnou dopravou v souvislosti s pandemickými opatřeními, ale také prudký nárůst cen pohonných hmot. „Je třeba připomenout, že vyjma dílčí úpravy obyčejného jízdného v roce 2019 se v Královéhradeckém kraji jedná o první větší úpravu ceníku jízdného od roku 2013,“ uvedl Červíček.
Novinkou bude od 12. prosince rozšíření platnosti síťové jízdenky pro kolo i na vlaky Českých drah a zavedení roční síťové jízdenky za 14.652 korun. S ní mohou lidé cestovat v obou krajích se všemi dopravci zapojenými do integrovaného dopravního systému IREDO.