Článek
Terminál B pro regionální autobusovou dopravu má nahradit autobusové nádraží, které získal soukromý investor, chce je zrušit a využít k výstavbě. „Terminál stavbaři vybudují bez původně plánované provozní budovy, která by jej oddělovala od sousedního železničního nádraží. Měla stát na místě dvou třetin bývalého bytového domu, které se budou bourat. Město se pro tuto změnu rozhodlo kvůli úspoře nákladů,“ řekl náměstek primátora Jan Mazuch (ODS). V budoucnu by se měla západní část náměstí Jana Pernera u nádraží dotvořit jinak. Stavět by se mělo začít zřejmě příští rok.
Původní varianta s provozní budovou měla stát asi 175 milionů korun, varianta bez ní vyjde městský rozpočet o více než 50 milionů korun levněji. V obou případech bude nutné zbourat dvě třetiny dřívějšího bytového domu. Stát z něj zůstane pouze část s jedním vchodem, kde jsou ve dvou bytech stále nájemníci, které se městu ani po letech snah nepodařilo vystěhovat. Mezi terminálem a železničním nádražím tedy zůstane široký průjezd ohraničený na severní straně zbývající třetinou domu.
Pardubice už v minulosti upravily prostor přímo před železničním nádražím, kde zastavují autobusy a trolejbusy MHD. Náklady dosáhly 180 milionů korun, z čehož 108 milionů pocházelo ze švýcarské dotace.
Pardubice také požádají o dotaci na stavbu. Z programu Integrovaných územních investic (ITI) Hradecko-pardubické aglomerace mají na terminál B přislíbeno více než 94 milionů korun. Požádají také o dotaci na menší terminál u Univerzity Pardubice, který má lidem čekajícím na městský nebo linkový autobus nabídnout lepší zázemí, modernější přístřešky a automat s občerstvením. Kolem budou nové lavičky, zlepší se napojení na cyklostezky.