Článek
Není vyloučeno, že bude výhodnější nahradit ho mostem novým. „Náš odbor rozvoje a strategie připravuje studii, protože částka na opravu se téměř rovná novému mostu. V tom případě by ale bylo nutné jej vybudovat s podjezdnou výškou umožňující plavbu po Labi,“ řekl vedoucí odboru dopravy pardubického magistrátu Vladimír Bakajsa.
Město zvažuje, že by na opravy či výstavbu mohlo získat peníze z programu integrovaných územních investic (ITI) Hradecko-pardubické aglomerace. Náklady předběžně odhaduje na 200 milionů korun. Přispět by mohl i Státní fond dopravní infrastruktury.
Během stavby by byl přejezd přes Labe zachován. Vedle mostu by vzniklo mostní provizorium pro automobily.
Most kpt. Bartoše tvoří montovaná ocelová konstrukce. Kromě něj jsou v Pardubicích dva další velké silniční mosty přes Labe. Rosický patří státu, Wonkův most kraji. Hejtmanství chystá jeho opravu, neboť má uvnitř prasklá ocelová lana, která bude nutné vyměnit. Menší most s jedním jízdním pruhem vede také z Rosic nad Labem do Svítkova.