Článek
Petr Hajduček rozjel Footshop v roce 2012 jako studentský projekt ještě během studia na vysoké škole. Nejprve se vášnivý skateboardista soustředil na boty na skateboard, postupně sortiment rozšířil a z malého e-shopu se stal velký hráč.
Dnes Footshop prodává nejenom tenisky , ale i streetové oblečení, má 200 zaměstnanců, působí na patnácti trzích a letos cílí na tržby 900 milionů korun. Koronavirová pandemie firmu nezastavila – proti loňsku čeká růst o více než 200 milionů a v příštím roce chce pokořit miliardovou hranici.
Kamenná prodejna v Sofii
Primárně internetový prodejce má dnes také pět kamenných obchodů ve čtyřech zemích a počátkem příštího roku přidá šestý.
„Náš retailový tým usilovně pracuje na zasmluvnění prostoru v Sofii. Jsme kousek od toho, abychom tam otevřeli prodejnu. Plánujeme to začátkem příštího roku,“ říká Martin Katzer, provozní ředitel Footshop s tím, že další zemí, kde by se měla prodejna coby firemní vlajková loď objevit, je Německo.
Footshop fanouškům tenisek nabízí prostřednictvím svých obchodů i limitované kolekce známých značek a ve spolupráci s několika prestižními značkami také vlastní limitované edice vyrobil. Jako jediný prodejce ze střední Evropy spojil síly se značkou Adidas a vytvořili kolekci bot inspirovaných tradiční technikou modrotisku. Těchto tenisek bylo ale pouze 520 párů, a z tisíců zájemců o ně tak musela firma losovat.
Milion a půl fanoušků na sítích
„Máme milion a půl fanoušků na sociálních sítích a ta komunita je velmi silná,“ dodává Katzer. Firmu teď ocenila ve svém tradičním hodnocení technologických firem také společnost Deloitte. Stejně jako třeba Zásilkovnu, Prusa Research, nebo třeba Pilulku.cz zařadila Footshop mezi Tech Leaders České republiky.