Článek
Vyvolávací cena byla stanovena jen nepatrně výše, než je znalecký posudek, který cenu stanovil na téměř 2,87 milionu korun. Přístup k objektu je jen přes pozemky Správy železnic. Klasicistní budova z roku 1874 měla být odstraněna kvůli modernizaci železničního koridoru a výstavbě nové stanice. Aktivisté od roku 2008 usilovali o její záchranu, v roce 2010 se jim podařilo dosáhnout prohlášení budovy za kulturní památku.
Za společností Oustecké nádraží stojí aktuálně tři společníci: Pavel Prchal, Ladislav Růžička a Martin Kadrman, píše server Zdopravy. Budovu koupila firma od Českých drah v roce 2016 za 1,5 milionu korun. Pro objekt se jim ale nepodařilo najít využití. Z trojice mužů jsou podle serveru dva pro prodej, proti je Kadrman.
Nádraží, které vzniklo podle návrhu architekta Rudolfa Freye, patří k nejstarším staničním budovám v zemi. Budova na půdorysu H s kamennými římsami je postavena z režného zdiva, horní podlaží jsou z méně obvyklého hrázděného zdiva. Objekt přestal plnit svou původní funkci, když tehdejší Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v sousedství vybudovala novou výpravní budovu.