Hlavní obsah

„Palác na kolejích“ za 350 milionů dolarů. Designový vlak čeká na kupce

Foto: Thierry Gaugain

Autorem luxusního vlaku G Train je francouzský designér Thierry Gaugain.

Popularita cestování vlakem se vrací i ve formě luxusu. G Train zatím existuje jen na papíře, ale jeho stavba by vyšla nejméně na 350 milionů dolarů. Autorem návrhu je Thierry Gaugain, který například navrhoval jachtu Steva Jobse.

Článek

Ještě před několika lety se mohlo zdát, že je dálková železniční doprava na ústupu. Nyní však tradiční styl cestování zažívá comeback také proto, že lidé častěji přemýšlejí nad uhlíkovou stopou, kterou po sobě zanechávají.

Francouzský designér Thierry Gaugain plánuje posunout zážitek z cestování po železnici na zcela novou úroveň. Pro nejmenovaného bohatého majitele navrhl soukromý luxusní vlak G Train vyrobený na míru, napsal server CNN.

Vlak je dlouhý 400 metrů, tvoří jej 14 vagonů s technologicky vyspělým sklem, které dokáže přecházet z neprůhledného do zcela průhledného. Dopravnímu prostředku se přezdívá „palác na kolejích“.

Zákazníka, který by pomohl návrh zrealizovat, však zatím nenašel. Gaugain si prý bude muset najít „někoho stejně bláznivého, jako je on sám“, aby si vlak koupil. Jeho cena se bude pravděpodobně pohybovat kolem 350 milionů dolarů a výstavba projektu potrvá nejméně dva a půl roku.

„Možná že ten, kdo vlak koupí, začne novou kapitolu svého života. My cestující neustále spěcháme, potřebujeme nějaký čas na zpomalení cestování, abychom pochopili, kam chceme jet,“ říká Gaugain.

Takový vlak je velmi složitý. Neexistuje totiž žádný vlak, který by jezdil po všech tratích na světě a vyhovoval všem systémům.
Thierry Gaugain, designér vlaku G Train

Vlak G Train pro přibližně 18 nocležníků má jezdit rychlostí 160 kilometrů v hodině a bude přizpůsoben k provozu na amerických i evropských železnicích.

Gaugain při realizaci spoléhá na řadu odborníků, například na švýcarského výrobce vlaků Stadler, výrobce skla Saint-Gobain, britskou inženýrskou firmu Eckersley O'Callaghan a bezpečnostní společnost Marine Guard, aby posoudila, zda je návrh proveditelný.

„Takový vlak je velmi složitý. Neexistuje totiž žádný vlak, který by jezdil po všech tratích na světě a vyhovoval všem systémům,“ vysvětluje designér.

Cestující do vlaku vstupují přes uvítací halu, která vede do jeho hlavní obytné části, jež zahrnuje ubytovací a zábavní prostory pro majitele, prostor pro zvláštní hosty, společenskou místnost a také Grand Salon, který slouží jako recepce.

Hosté také budou mít přístup do zahrady. Na vlaku lze také vytvořit terasy, kde se dají pořádat večírky a koncerty pod širým nebem.

Gaugain už v minulosti spolupracoval s renomovaným designérem Philippem Starckem. Je známý svými působivými návrhy jachet, včetně osmdesátimetrové lodi Venus pro spoluzakladatele firmy Apple Steva Jobse. G Train byl však jeho první pokus o návrh vlaku.

Vlak není objektem z minulosti. Právě teď se setkává se současností. Jedním z hlavních důvodů je udržitelnost.
Thierry Gaugain, designér vlaku G Train

Cestování vlakem je ekologičtější než řada ostatních dopravních prostředků, což je také jedním z důvodů, proč je v poslední době opět na vzestupu. Gaugaina nepřekvapuje, že se věci ubírají tímto směrem, a předpovídá, že vlaky budou v příštích letech ještě oblíbenější.

„Vlak není objektem z minulosti. Právě teď se setkává se současností. Jedním z hlavních důvodů je udržitelnost,“ říká.

Podle něj neexistuje udržitelnější dopravní prostředek než vlaky. „Stávají se prostředkem budoucnosti. S tímto vlakem zamýšlíme vytvoření vozidla pro budoucnost, které je spojením extrémního luxusu a nejlepší technologie,“ uvádí Gaugain.

V současnosti se připravují různé nové vlaky a trasy včetně italského Dolce Vita, který bude jezdit na desíti trasách v nejznámějších krajinách země, nebo francouzského Midnight Trains – připravovaných nočních spojů z Paříže do 12 různých evropských destinací.

Doporučované