Článek
Ještě před několika dny se o Modré velrybě příliš nemluvilo. Stačilo ale varování, že je to hra na internetu, která může dovést děti v padesáti krocích k sebevraždě, aby zájem o ni stoupl několikanásobně. „Po velikonočním víkendu jsme ve vyhledávání na Seznamu zaznamenali 40 tisíc dotazů na Modrou velrybu denně. Předtím jeden až dva denně," komentoval v duelu Seznamu Martin Kožíšek, expert na internetovou bezpečnost, jak se po policejním varování a článcích především v bulvárních médiích rozjel zájem o tuto „challenge", jak Modrou velrybu shodně označili Kožíšek i jeho partner v debatě, policejní expert Radek Nezbeda z Národní centrály proti organizovanému zločinu.
Modrá velryba nabádá účastníky, kteří se do ní zapojí, aby splnili padesát úkolů. Zadává jim je takzvaný kurátor. Posledním, padesátým krokem je sebevražda. (Podrobnosti o pravidlech se dozvíte ve videu nahoře.)
Policie, alespoň podle Nezbedových argumentů, si stojí za tím, že je lepší na nebezpečné jevy, jako je Modrá velryba, upozorňovat. Svědčí o tom i odezva, jakou policie na svůj krok dostala od rodičů a pedagogů.
Duel mezi Kožíškem a Nezbedou o nebezpečí na internetu si pusťte ve videu nahoře.