Článek
Ovocné pivní mixy jsou sezónní záležitostí. „Pijí se samozřejmě i v zimě, nicméně v letním období se jich prodává desetkrát víc,” říká generální ředitel Staropramenu Petr Kovařík.
Stále více táhnou ale i nealkoholické varianty ovocných piv. Za tím podle Kovaříka stojí zdravý životní styl, rozšířené letní sporty, jako například cyklistika, a jednoduše i teplé počasí. Jedná se přitom o celosvětový fenomén. „CItrusové příchutě jako citron a grapefruit táhnou po celém světě, u jiných příchutí to tak docela neplatí,” říká Kovařík.
Za posledních dvanáct měsíců utratili Češi za pivo v obchodech téměř 20,1 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 8,7 procenta. Rostoucí trend maloobchodu je zřejmý již několik let a ovlivnily jej regulace včetně protikuřáckého zákona. „Spousta hospod prostě zmizela a má to důsledek samozřejmě i na pivo. Češi nyní raději pijí ležáky, oblíbili si jednorázová balení, takže piva v plechovkách letí a roste celá kategorie maloobchodu,” uzavřel Kovařík.