Článek
Fernando Alonso se rozhodl uzavřít kapitolu s názvem Formule 1. Jestli to je definitivní konec, ukážou až další sezony. V té příští ho ale v kokpitu McLarenu nahradí Carlos Sainz. Daniel Ricciardo se postaral zatím o největší překvapení. Odmítl nabídku Red Bullu a až do roku 2020 bude hájit barvy Renaultu. Oba piloti výrazně rozpohybovali trh jezdců Formule 1 a vyjma Mercedesu se dost možná změní složení všech stájí.
Mercedes
U Mercedesu není co měnit. Lewis Hamilton loni vyhrál šampionát a německo-britská stáj se radovala z poháru konstruktérů. Letos znovu vede pořadí jezdců i týmů a příští rok nastoupí potřetí v řadě ve stejně sestavě. Lewise Hamiltona opět doplní Valtteri Bottas. Zatímco Bottas má smlouvu jen na příští rok, Hamilton se Mercedesu upsal až do sezony 2020. Na oplátku se z něho stal nejlépe placený pilot Formule 1 v historii. Za rok si vydělá 40 milionů liber, v přepočtu 1,15 miliardy korun.
Ferrari
Ferrari řeší dilema. Udržet status quo, nebo zariskovat. Na rozdíl od sezony 2015 a 2016 už Italové dokážou s Mercedesem držet krok a všechno sází na jedničku Sebastiana Vettela. Pomůže mu ale k titulu Kimi Räikkönen? Možná je čas, aby 38letého Fina vystřídal nadějný Charles Leclerc. Podle spekulací ale Vettel nezkušeného Monačana vedle sebe nechce, a na Räikkönena proto údajně čeká nová smlouva.
Red Bull
Šéf Red Bullu Christian Horner doufal, že je to jen další noční můra. Z těžko uvěřitelného přestupu Daniela Ricciarda do Renaultu se ale neprobudil. Red Bull se tak musí vyrovnávat s nepříjemnou skutečností. Vedle Maxe Verstappena tak zůstává jedinou alternativou pro třetí tým letošní sezony Pierre Gasly z juniorky Red Bullu Toro Rosso. Další z kandidátů Carlos Sainz se totiž rozhodl pro McLaren. Mimochodem Hamilton, Vettel i Verstappen mají smlouvy do roku 2020, takže se dají za dva roky očekávat velké změny.
Toro Rosso
Posun Gaslyho do prvního týmu ale Red Bullu problémy nevyřeší, v Toro Rosso zůstane stejně volné místo. To by mohl zaplnit Lando Norris, který ale patří McLarenu. Momentálně druhý jezdec seriálu Formule 2 se však může stát součástí výměny za šéfdesignéra stáje Jamese Keyho, který právě do McLarenu zamíří. Šéf Franz Tost se chtěl zbavit i Brendona Hartleyho. Místo něj přichází v úvahu jen Dan Ticktum. Druhý v pořadí šampionátu Formule 3 ale nemá dostatek bodů na získání superlicence, bez které nemůže v šampionátu F1 závodit.
Renault
Stejně jako Mercedes má jasno i Renault. Francouzská stáj se v roce 2016 vrátila do šampionátu s jasným cílem - seriál Formule 1 vyhrát. K tomu jí má pomoci i změna v sestavě pro příští sezonu, Nico Hülkenberga překvapivě doplní pilot Red Bullu Daniel Ricciardo. Vítěz sedmi Grand Prix se ale pustil do riskantního přestupu. Šéf Renaultu Cyril Abiteboul jasně řekl, že francouzská stáj bude vyhrávat závody nejdříve za dva roky a o titul bude bojovat snad v roce 2021. Ricciardo má přitom smlouvu jen do roku 2020.
McLaren
McLaren se radoval z titulu naposledy v roce 2008, to ještě ve stříbrném monopostu řádil Lewis Hamilton. Od té doby se slavná britská stáj trápí a po čtyřech letech došla trpělivost i hlavní hvězdě Fernandu Alonsovi. Dvojnásobný šampion se s Formulí 1 po sezoně rozloučí a na jeho místo usedne Carlos Sainz. Minimálně jeden člověk se ale z konce Alonsa v F1 může radovat. Stoffel Vandoorne by si i přes nepřesvědčivé výsledky v letošní sezoně měl díky Španělovu odchodu udržet oranžovou sedačku, protože mladík Lando Norris má zatím blíže do Toro Rosso.
Force India
V první řadě je Formule 1 o penězích a v té druhé o penězích. Kanadský miliardář Lawrence Stroll a jeho společníci zachránili stáj Force India před bankrotem, a tak se Strollův syn, shodou okolností závodník F1, přesune z Williamsu právě do indické stáje. Tím pádem si černého petra vylosuje jeden z dvojice aktuálních jezdců - Sergio Pérez, nebo Esteban Ocon.
Haas
Opovrhovaný Haas láká pozornost. Americký tým bojuje o místo nejlepšího za vedoucí trojkou a zajímají se o něj v letošní sezoně sponzoři i jezdci. Kevin Magnussen dojel hned sedmkrát na bodech a Guenther Steiner si ho proto téměř jistě ponechá. Naopak Romain Grosjean nevyrovnanými výkony nepřesvědčil. Haas by tak díky dobrým vztahům s Ferrari mohl získat jako náhradu Charlese Leclerca. Pokud tedy neusedne do rudého vozu.
Sauber
Všechno se mění, ale Marcus Ericsson zůstává. Za čtyři sezony získal 27letý Švéd 15 bodů, jen o bod víc než zvládl za 12 závodů jeho stájový kolega Charles Leclerc. Přesto s Ericssonem Sauber počítá i pro příští sezonu. Pokud Leclerc přestoupí, doplnil by tým patrně testovací jezdec Ferrari Antonio Giovinazzi. Nebo se snad schyluje k bláznivému návratu Kimiho Räikkönena?
Williams
Z výsledků Williamsu musí být smutno každému fanouškovi Formule 1. Tým, který devětkrát vyhrál pohár konstruktérů, letos bodoval jen v Ázerbájdžánu a plahočí se na chvostu startovního pole. Lance Stroll tým opouští, Sergej Sirotkin i přes nulový bodový zisk díky sponzorům patrně své místo uhájí. Williams by tak alespoň mohl splnit sen všech diváků a sedm let po děsivé nehodě posadit do monopostu Formule 1 Poláka Roberta Kubicu.