Článek
„Byla dokončena takzvaná hloubková diagnostika most, který se skládá v celé své délce ze čtyř částí. A fakticky z toho vyplynulo, že do roka se musí udělat určité nejnutnější kroky, které by mohly stát tak do milionu a půl. Ale do pěti let musí být zahájená generální oprava celé konstrukce,“ uvedl náměstek primátorky Petr Bursík (ODS).
Poškozené jsou betonové části mostu i mostní uzávěry. Podle Bursíka tak bude nutné v následujících letech připravit projekt rekonstrukce tak, aby se v roce 2026 s opravou začalo.
Zatímco nejnutnější opravy by měly být za běžného provozu nebo jen s minimálním omezením dopravy, celková rekonstrukce pak bude vyžadovat úplnou uzavírku mostu přes Ohři.
Kde vezme lázeňské město na tak nákladnou opravu, ale zatím není jasné. Podle Bursíka v současné době nejsou dotační programy na rekonstrukce mostů. Problém s jejich stavem přitom mají nejenom Karlovy Vary, ale i další města, kterými protéká řeka, a tak mají vícero mostů. Jen v Karlových Varech má podobný problém i Chebský most, historická památka, kterou také čeká zásadní rekonstrukce. Celkem by podle hrubých odhadů potřebovaly jen Karlovy Vary na opravy svých mostů asi miliardu korun. Takovou sumu lze z městského rozpočtu zaplatitit těžko. Podle náměstka by se tak měly najít prostředky například ve Státním fondu dopravní infrastruktury.