Článek
Projekt, kterým chce podpořit podnikatele postižené dopady pandemie a přilákat návštěvníky z celé republiky, spustí město v nejbližších dnech. Novinářům to dnes řekl ostravský primátor Tomáš Macura (ANO).
„Reklamní kampaň odstartuje v nejbližších dnech a bude odkazovat hlavně na industriální minulost města, její dědictví, které je stále patrné, a v jisté nadsázce také na jakousi podobnost Ostravy se světem podle Julesa Verna,“ řekl Macura. Sloganem kampaně je slovní hříčka „Žil Verne v Ostravě?“.
Primátor řekl, že řada podnikatelů v turistickém ruchu se kvůli opatřením souvisejícím s pandemií koronaviru potýká z vážnými problémy. Město už je podpořilo přímými finančními dary i odpuštěním různých poplatků. „Teď jdeme do další fáze, kdy potřebujeme poukázat na turistickou atraktivitu Ostravy a přilákat sem i mimoostravské zájemce,“ řekl Macura.
Jan Šumbera, jednatel společnosti Černá louka, která má projekt na starosti, řekl, že jen v červenci do Ostravy nedorazí 80 000 až 100 000 lidí kvůli tomu, že se v obvyklé podobě nekonají velké festivaly jako Colours of Ostrava a Beats for Love. „Chceme ukázat Ostravu trochu netradičně jako unikátní turistickou destinaci nejenom v České republice, ale i v celé Evropě,“ řekl Šumbera.
Turisté díky kartě získají slevu na vstupném od 20 do 50 procent, restaurace a další podniky jim nabídnou slevu kolem deseti procent. Primátor řekl, že město investuje 1,75 milionu korun do reklamní kampaně, slevy ale nijak nedotuje. Provozovatelé tak do projektu vstupují dobrovolně a na své náklady.
Slevy nabídnou turistům nejnavštěvovanější místa v Ostravě a okolí: Dolní oblast Vítkovic a Landek Park, ostravská zoo i Dinopark Ostrava v nedaleké Doubravě. Do projektu se zapojí také Ostravské muzeum a Zemědělské muzeum, sportoviště Sarezy nebo planetárium.
„Samozřejmě nepočítáme s projektem jenom na rok 2020, ale chceme s ním pokračovat i v dalších letech a kartu trochu více rozvíjet,“ řekl Šumbera. Informace o partnerech projektu najdou zájemci na internetových stránkách města www.ostrava.cz, na www.visitostrava.eu a www.ostrafainfo.cz a také v letácích, které budou k dispozici v hotelích a v infocentrech.