Článek
Osm pater, přes 6 640 metrů čtverečních a 180 pracovníků mluvících 23 jazyky, kteří zajišťují provoz minimálně několika ochutnávkových center. A spolu s ním enormního obchodního domu a dvou střešních barů nabízejících více než 150 druhů whiskey a bezpočet koktejlů na terase s výhledem na Edinburský hrad.
Nové turistické centrum Johnnie Walker Princes Street na stejnojmenné nákupní ulici v srdci hlavního města Skotska se stalo největší jednorázovou investicí, jakou kdy výrobci skotské whisky v cestovním ruchu udělali.
Přes čtyři miliardy za osm pater plných whisky
Největší producent na trhu s alkoholem na světě Diageo za atrakci utratil 150 milionů liber, tedy v přepočtu asi 4,4 miliardy korun. Měla by prý být korunním šperkem širší investiční kampaně do turismu okolo skotské whisky. Dalších 35 milionů liber firma dala na inovaci dalších 12 návštěvnických center svých skotských destilérek.
„Johnnie Walker Princes Street je milník v investicích do skotské whiskey i obecně Skotska a stanovuje nový standard v návštěvnických atrakcích. Je také oslavou neobyčejného skotského dědictví, našich neuvěřitelně schopných výrobců whisky, a budoucností v oslovování příštích generací zákazníků z celého světa,“ napsal v prohlášení k pondělnímu otevření centra Ivan Menezes, šéf společnosti Diageo.
Sázka na turisty
Středisko v Edinburghu stojí na místě dřívějšího obchodního domu s tradicí sahající 100 let zpátky do historie. Plánování a přestavba Johnnie Walker Princes Street zabrala čtyři a půl roku. Za prohlídku včetně 90minutové exkurze s průvodcem a třemi ochutnávkami si teď oblíbená značka účtuje 25 liber na osobu.
Společnost Diageo rekordní investicí sází nejenom na návrat zájemců o whisky z řad turistů, ale obecně na vzchopení celého cestovního ruchu Skotska, který ještě v roce 2019 před pandemií přinesl do státní kasy bezmála 6 miliard liber. Loni čísla návštěvnosti země klesla na polovinu, dodává magazín Forbes. V předpandemickém roce navštívilo skotské destilérky zhruba 2,19 milionu lidí.