Článek
Podobně se už k problematice postavila i další města, například Praha, Brno, Ostrava. „Cílem nařízení je podle zákona o reklamě odstranit a zakázat reklamu v historickém centru města, pokud nesplňuje kritéria stanovená v manuálu tak, aby nebyly ničeny architektonické prvky budov. Reklama také nesmí dominovat prostoru. Vzniknou jasná pravidla pro její umístění, která by měla směřovat k odstranění poutačů neestetických a na nevhodných místech, v agresivních a reflexních barvách a podobně,“ uvedla pracovnice magistrátu Renata Mrákotová, která nařízení připravuje.
Město se snaží reklamu regulovat již nyní, zatím na svých budovách. „Pravidla pro objekty ve vlastnictví města jsme upravili již na jaře v roce 2018 a od nájemců, například na opravených parterech domů v centru, vyžadujeme jejich dodržování. Nařízení, které by regulaci reklamy jasně stanovilo a o které se budeme moci opřít, zatím chybí, jednoznačně ho potřebujeme,“ dodal městský architekt Petr Stanjura.
Vedení radnice se rozhodlo zveřejnit informaci o chystané regulaci již nyní, aby se na ni mohli majitelé objektů připravit. Nová pravidla se budou projednávat na prosincovém jednání rady.