Článek
Francouzská oděvní značka Lacoste uvedla na konci února limitovanou edici, v níž ikonické logo krokodýla nahradila výšivka s motivem deseti ohrožených druhů zvířat. K dočasnému nahrazení loga došlo vůbec poprvé v 85leté historii značky.
Projekt vznikl ve spolupráci s Mezinárodním svazem ochrany přírody. Společná kampaň na podporu zachování druhů byla představena před několika dny na pařížském týdnu módy.
The logo has left the polo! @Lacoste’s famous croc makes way to help save some of the world’s most threatened species https://t.co/GhilpuOmPS @SpeciesSavers @IUCNRedList #LacosteSaveOurSpecies pic.twitter.com/tYT8EnoDwh
— IUCN (@IUCN) March 1, 2018
Mezi deseti živočišnými druhy, které se dostaly na polo trička, je například papoušek soví, tygr sumaterský nebo sviňucha kalifornská. Počet triček od každého druhu odrážel, kolik zvířat v přírodě zbývá.
Do prodeje bylo uvedeno celkem 1775 triček. Jejich cena byla 183 dolarů, v přepočtu asi 3800 korun. Zájem byl zřejmě velký, v současnosti už na webu společnosti nejsou k dispozici.
Výtěžek z prodeje má podpořit boj za záchranu volně žijících živočichů.