Článek
Mezinárodní web firma intenzivně připravuje už dva roky, spustí ho v roce 2020. Země, ve kterých by se jí s evropským webem mohlo dařit, si vytipovala také díky drobné sondě: sledovala, jak nakupují cizinci v její kamenné prodejně na pražském Václavském náměstí.
Odstartovat chce ve skandinávských zemích, kde zákazníci za módu utrácejí nadstandardně. V hledáčku má ale i na Irsko či Rumunsko.
„Obchod bude operovat po celé Evropě. Bude možné si objednávat zboží odkudkoliv, což zatím nenabízíme,“ vysvětlil v rozhovoru pro magazín Byznys televize Seznam zakladatel firmy Ladislav Blažek. Kamenné pobočky v jednotlivých zemích firma zatím neplánuje. Přidá je až v případě, že se jí bude v dané zemi dařit.
„Bude to o on-line marketingu. To je věc, kterou myslím, že poměrně dobře umíme,” dodává Blažek.
Zkušenost z krizového roku
Jeho společnost už jednu zahraniční zkušenost má. Před krizí v roce 2008 působila v Polsku, kde měla nejenom on-line shop, ale i několik kamenných obchodů. Po vypuknutí krize ale Polsko opustila. „Byla to drahá zkušenost,“ přiznává Blažek.
Firma tak nyní působí v Česku a na Slovensku. V loňském roce měla tržby 577 milionů korun – o 15 procent více než v roce 2017. Do pěti let by si chtěla sáhnout na miliardu. Přidání dámské kolekce ale Ladislav Blažek neplánuje. „Nechceme tříštit síly,” vysvětluje největší tuzemský prodejce pánských obleků.