Článek
Vedení Karlových Varů a kraje budou jednat se zástupci Českých drah o některých výhodách a slevách pro lázeňské hosty, řekla dnes novinářům primátorka Andrea Pfeffer Ferklová.
„Už jsme mluvili s hoteliéry o tom, že by hotely zkusily vymyslet nějaký podpůrný program pro to, aby lidé cestovali sem do našeho města právě ve společnosti Českých drah. To znamená, že i hotely samy by se zapojily doprovodnými programy nebo nějakou podporou, aby lidé využívali pendolino,“ řekla Pfeffer Ferklová. Konkrétní podoba benefitů bude podle ní předmětem dalšího jednání.
Rychlovlakem se lidé dostanou z Ostravy přes Olomouc, Prahu, Plzeň až do Karlových Varů. Cesta dlouhá více než 600 kilometrů bude trvat necelých sedm hodin. Večerní spoj, který dosud končí v Chebu, bude pokračovat přes Sokolov, kde bude také stavět, do Karlových Varů. Ráno bude z Karlových Varů odjíždět. Provoz bude zahájen prozatím na období do konce platnosti jízdního řádu do roku 2021.
Podle šéfa Českých drah Václava Nebeského se s tratí na Karlovy Vary nedělaly žádné větší úpravy. „Objednali jsme trasu u Správy železnic. Prověřili jsme, jestli máme volný slot, ten byl, a pak jsme se domluvili s krajem,“ řekl Nebeský. S tím, že by pendolino zajíždělo až do Varů, se počítalo už při rekonstrukci Horního nádraží v Karlových Varech. Do projektu bylo dodatečně doplněno zázemí právě pro tento vlak. „Zhruba za rok v září budeme projekt vyhodnocovat z pohledu ekonomického,“ doplnil Nebeský.
České dráhy zahájily pravidelný provoz rychlovlaku pendolino mezi severní Moravou a západem Čech koncem roku 2011.