Článek
Každý víkend až do srpna proto jihočeští vývojáři zorganizují profesionální jízdy na trasách Ironmana po celém světě. Zatím na kole, teď ale začali pracovat na tom, aby do placené aplikace přidali i běžecký trénink. Opět v reálných kulisách, ale na běžeckých pásech.
„Spolupráce s Ironmanem je pro nás obrovská příležitost. Znamenala pro nás ale také ohromné nasazení, v březnu a dubnu jsme jeli na hranici svých kapacitních možností,“ popsal Seznam Zprávám ředitel firmy VirtualTraining Petr Samek.
Rouvy
Produkt české vývojářské firmy VirtualTraining z Vimperka.
Placená aplikace, která profesionálním i hobby cyklistům a triatlonistům na trenažéru simuluje trénink v prostředí reálných cyklotras.
Využívá metody, jak z 2D videa vytvářet 3D prostředí, stejné jako se používá v počítačových hrách.
Na rozvoji vývojáři spolupracují s experty Vysokého učení technického v Brně.
Tvůrcům sportovního softwaru tedy pandemie nemoci covid-19 výrazně pomohla. Zatímco vloni lidé ujeli na chytrých cyklotrenažérech 18 milionů kilometrů, letos jen od ledna do května to bylo 25 milionů. A uživatelů přibylo čtyřnásobně – po celém světě.
Na jaře, ještě před koronavirovou pandemií, firma podepsala spolupráci s prestižním švýcarským závodem Tour de Suisse. Ten se letos nakonec pojede pouze digitálně, v jejich aplikaci Rouvy. To znamená na trenažéru, ale v reálných kulisách švýcarských Alp.
„Největším úspěchem pro nás byla realizace Digital Swiss 5, které se účastnilo všech 18 cyklistických profesionálních týmů, jež jezdí i Tour de France, a celou sérii přenášela švýcarská televize do celého světa,“ doplnil Petr Samek.
Podle aktualizovaných odhadů počet uživatelů sportovních a tréninkových aplikací všeho druhu celosvětově narůstá. V roce 2024 by takto mohla trénovat miliarda a 133,5 milionu lidí. Jen letos dosáhne byznys sportovních aplikací téměř tří miliard dolarů.