Článek
Pro automobilovou dopravu budou objízdné trasy vedeny přes Tuhnický a Ostrovský most. V souvislosti s uzavírkou Chebského mostu budou vypnuty semafory na přilehlých křižovatkách na obou stranách mostu. Zejména na začátku uzavírky bude na dopravu dohlížet i policie.
„Na základě diagnostiky se musí udělat některé dílčí kroky. Například v současné době není odtok vody z povrchu, protože v tom brání vymačkaný asfalt. Bude proto nutné asfalt odfrézovat a položit nový. Upravovat se budou i předpolí na obou stranách mostu. Máme také problémy s dilatací mostu přes železnici, kde se musí udělat nové přeplátování a položení pryžové hmoty, která umožní dilataci mostu,“ popsal náměstek primátorky města Petr Bursík (ODS).
Dopravní podnik Karlovy Vary odkloní všechny linky, které standardně projíždějí přes Chebský most k zastávce Elite přes Ostrovský most. V Nákladní ulici poblíž schodiště na Sokolovskou ulici budou dočasně zřízeny náhradní zastávky Elite. Linka č. 51 bude mít po dobu uzavírky prohozené pořadí zastávek Elite a Horní nádraží. Meziměstské linky, které jsou vypravovány jako přímé spoje do Ostrova a zpět, budou z průtahu a zpět rovněž odkloněny přes Ostrovský most.
Chebský most patří mezi nejvíce vytížené mosty v Karlových Varech. Spojuje oba břehy Ohře přímo v administrativním centru města. Zároveň je ale kulturní památkou, takže jeho opravy musí město konzultovat s památkáři. V loňském roce proběhla podrobná diagnostika mostu, která ukázala, že je sice ve velmi špatném,stavu, ale je stále opravitelný. Navrhované varianty oprav ale počítají s náklady od 77 do 166 milionů korun. Nejvíce poškozené části mostu z roku 1869, jsou konstrukce, které byly na most umístěny v 80. letech minulého století.