Hlavní obsah

Microsoft plus 44 %, matka Googlu plus 160 %. Tak se daří IT obrům

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační fotografie.

Dvěma americkým technologickým gigantům rostly zisky. Mateřská společnost Googlu, firma Alphabet, zvýšila zisky o 160 procent, Microsoftu rostly o 44 procent.

Článek

Analytici předvídali, že na pandemii vydělají velké internetové firmy, výsledky Microsoftu a mateřské společnosti Googlu v prvním čtvrtletí letošního roku však překonaly jejich očekávání.

Americká softwarová společnost Microsoft ve třetím finančním čtvrtletí zvýšila zisk meziročně o 44 procent na 15,46 miliardy dolarů (331 miliard Kč). Firma podle agentury DPA nadále těžila z růstu v oblasti cloudových služeb. Její hospodářské výsledky podpořila rovněž zvýšená poptávka po osobních počítačích a popularita videoher v době koronavirové krize.

Celkové tržby společnosti se ve čtvrtletí, které skončilo 31. března, zvýšily o 19 procent na 41,7 miliardy dolarů. Mírně tak překonaly očekávání analytiků, kteří je podle firmy FactSet odhadovali na 41 miliard.

Tržby cloudových služeb stouply o 23 procent na více než 15 miliard dolarů. Tržby divize, která zahrnuje operační systém Windows a herní konzole Xbox, se zvýšily o 19 procent na 13 miliard dolarů.

Čistý zisk americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, v letošním prvním čtvrtletí vzrostl o více než 160 procent na 17,9 miliardy dolarů (384 miliard Kč) z 6,8 miliardy dolarů před rokem. Reklamní a cloudové aktivity podniku těžily z oživování ekonomiky a z rostoucího využívání internetových služeb, píše agentura Reuters.

Celkové tržby společnosti se meziročně zvýšily o 34 procent na 55,3 miliardy dolarů. Překonaly tak očekávání analytiků, kteří je podle průzkumu firmy Refinitiv odhadovali na 51,7 miliardy dolarů. Alphabet dnes rovněž představil program pro zpětný odkup vlastních akcií v objemu 50 miliard dolarů. Cena akcií podniku si krátce po zveřejnění hospodářských výsledků připisovala téměř pět procent.

Většinu tržeb společnosti Alphabet tvoří příjmy z reklamy. Ty v prvním čtvrtletí meziročně vzrostly o 32 procent na téměř 45 miliard dolarů. Na celkových tržbách podniku se tak podílely více než čtyřmi pětinami.

Silný růst příjmů z reklamy podle agentury AP signalizuje, že inzerenti očekávají pokračující oživování ekonomiky, protože roste počet lidí, kteří absolvovali očkování proti covidu-19 a začínají se vracet k normálnímu životu.

Doporučované