Článek
Zničený vagon na snímku z rána po nehodě.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QP_BE/tQj2l.jpeg?fl=cro,0,0,3000,2001%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Nehoda dvou vlaků se stala u zastávky Pardubice–centrum ve středu krátce před jedenáctou večer.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QJ_y/wP73N.jpeg?fl=cro,0,0,3000,2001%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Čelně se tam srazil osobní vlak s nákladním.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QP_BE/VgZ2m.jpeg?fl=cro,0,0,3000,2001%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Nová zastávka má cestujícím začít sloužit od neděle 9. června.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QJ_y/kl93P/nehoda-vlak-pardubice.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1366%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Ve vlaku cestovalo na 380 cestujících. Policisté potvrdili čtyři oběti a 22 zraněných.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QQ_8/prm34/nehoda-vlak-pardubice.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1366%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Vyprostit všechny cestující se podařilo krátce po druhé hodině ranní.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QN_5/Em32d/nehoda-vlak-pardubice.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1366%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Nejhůře dopadl první vagon za lokomotivou. Zraněné sanitky a vrtulníky rozvezly do nemocnic v Pardubicích, Hradci Králové a Chrudimi.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QO_BC/isQ22/nehoda-vlak-pardubice.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1366%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Hodně poškozený byl spací vůz. Vlak jel až do ukrajinského Čopu na ukrajinsko-slovenských hranicích.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QK_6/xkF4E/nehoda-vlak-pardubice.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1366%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Nákladní vlak převážel karbid vápenatý, první dva vagony byly prázdné, nedošlo proto k ohrožení.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QL_5/kyc3O/nehoda-vlak-pardubice.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1366%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Na místě zasahovalo přes 60 hasičů ze tří okresů.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QM_7/LXF2q/nehoda-vlak-pardubice.jpeg?fl=cro,0,0,2048,1366%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Vyšetřování nehody si po druhé hodině ráno převzali policisté.
Lokomotiva vyšla ze srážky viditelně mnohem méně poškozená než vlečené vagony.
Nákladní vlak převážel karbid vápenatý, první dva vagony byly prázdné, nedošlo proto k ohrožení cestujících touto látkou.
Nejhůře dopadl první vagon za lokomotivou osobního vlaku.
Nehodu vyšetřuje Drážní inspekce.
Rychlík mířil do ukrajinského Čopu na ukrajinsko-slovenských hranicích.
Dánská společnost Maersk patří mezi největší světové přepravce zboží.
Pohled na sražené vlaky z opačné strany.
Náměstek ředitele drážních hasičů Miloš Němec odpovídá novinářům.
Vyprošťování sražených vlaků zřejmě potrvá dlouho.
Nejhorší železniční nehody v Česku
Srážka vlaků u Stéblové
Z nevyjasněných důvodů vyjel 14. listopadu 1960 večer osobní vlak ze stanice Stéblová, aniž by počkal na křižování s vlakem v opačném směru. Byla hustá mlha a průvodčí zahlédl záblesk zeleného světla, domníval se, že to je signál od výpravčího. Vlak se rozjel, přestože svítila červená, vlak z protisměru do stanice totiž ještě nepřijel. „Záblesk zeleného světla“ zůstává záhadou. Není pravděpodobné, že by si průvodčí vymýšlel. V tom případě by se pokoušel o sebevraždu a masovou vraždu. Vlaky se srazily asi jeden a půl kilometru od stanice Stéblová. Nehodu nepřežilo 118 lidí.
Srážka vlaků u Šakvic
Osobní vlak zastavil 24. prosince 1953 brzy ráno asi 200 metrů za stanicí Šakvice. Čekal na uvolnění koleje. V plné rychlosti do něj zezadu narazil rychlík tažený parní lokomotivou jedoucí z Brna.