Článek

1979 – Novoroční fotka ukazuje pohled na stavbu technologického mostu. Spolu s výstavbou bylo rozhodnuto i o jeho jménu po pátém československém prezidentovi Antonínu Zápotockém.

1980 – Státní podnik Stavby silnic a železnic betonuje základy třetího pilíře na pravém břehu Vltavy. Čtvrtý pilíř je připraven k montáži armatury základů a dříku. Zaměstnanci Vodních staveb současně vrtají mikropiloty pátého pilíře.

1980 – Most byl projektován jako šestipolový spojitý nosník z předpjatého betonu podle návrhu inženýrů Jiřího Hejnice, Pavla Tripala a architekta Karla Filsaka.

1982 – Studenti z Novosibirska a Taškentu z tehdejšího Sovětského svazu pomáhají s výstavbou velkolepého budovatelského projektu.

1982 – Pracovníci národního podniku Stavby silnic a železnic dokončují bednění nosné konstrukce. Na jiných místech probíhají železářské práce a betonáž.

1983 – S výstavbou pomáhají také svazáci ze všech krajů Československa. Dobový text vyzdvihoval, že mládežníci od nás i z Polska odpracovali tisíce přesčasových hodin v hodnotě desítek milionů korun, a tím dohnali tříměsíční skluz.

1983 – Fotografie zachycuje jižní polovinu mostu ve stavu půl roku před slavnostním otevřením.

1983 – Šestnáct naložených nákladních aut Tatra 148 pod dohledem odborníků Technického a zkušebního ústavu stavebního v Praze prověřuje kvalitu práce odvedené na první polovině mostu Antonína Zápotockého.

1983 – Tajemník ÚV KSČ Josef Haman (vlevo) a pražský primátor František Štafa (vpravo) přestřižením pásky otevírají první polovinu mostu. 20. září pršelo, a tak se akce odehrála pod deštníky.

1984 – V dubnu se naplno rozjely práce na druhé polovině mostu. Na dokončené části se jezdí v obou směrech, šipky na vozovce ukazují řidičům příslušné pruhy.

1985 – Takhle v srpnu vypadal celkový pohled na most Antonína Zápotockého z Hlubočep. Patrný je provoz na již dokončené jižní polovině mostu.

1985 – Spojením mostu Antonína Zápotockého s nájezdovými rampami a radlickou radiálou došlo k propojení dálnice D1 s dálnicí D5 Praha–Plzeň.

1987 – Opět přestřihování pásky, tentokrát již na druhé polovině mostu. Aktu z 1. prosince se zúčastnili nejvyšší představitelé komunistické strany Miloš Jakeš v oblíbeném klobouku, Vasil Mohorita (vlevo) a Miroslav Štěpán (vpravo).

1987 – Dobový pohled z konce roku na zcela dokončený most Antonína Zápotockého.