Článek
Zpěvačky Lady Gaga nebo Rita Ora v jeho módních výstřelcích se surrealistickými prvky často strhávají pozornost na červených kobercích.
Zatímco však obléká hvězdy showbyznysu do šatů za tisíce dolarů, umělec a designér Philip Colbert rovněž uvažuje nad stinnou stránkou věci, a to sice přemírou konzumu svírajícím pevně dnešní společnost. Toho se rozhodl využít k upozornění na problémy, které jsou podle jeho i jiných názorů důležité.
„Lidé dnes konzumují umění spíše skrze své mobilní telefony a počítače, takže se mi zalíbila idea reflektovat tyto nástroje v mých malbách,” vysvětloval Colbert závěrem minulého týdne ve svém studiu v Londýně.
V hlavním městě Británie se konala také jeho poslední výstava, která vyplnila prostory galerie současného umění Saatchi Gallery. Podle agentury Reuters vedlo Colberta jeho znepokojení silou sociálních médií k vytvoření „světa virtuální reality, který pobízí k pokoušení hranic samotného umění”.
Colbert sám pro Reuters vysvětlil, že ve svých olejomalbách kombinuje reference k historickému umění spolu s novými médii jako internetem a prvky sociálních sítí, ze kterých vybral známé emotikony, tlačítka „Like” a další.
Umělcova práce získala uznání i od odborníků z oblasti módy a hudby. Výstava se přesunula i do Japonska a Číny. V obou zemích přitáhl první den jejího konání na 10 tisíc návštěvníků.