Hlavní obsah

Obléct jejich tenisky je jako vyhrát v tombole. Zájemce totiž losují

Šance, že nazujete jejich výrobek, je někdy jen několikaprocentní.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

Chcete si koupit tenisky? Přihlaste se do losování. Českému obchodu se streetovou obuví Footshop se podařil unikátní kousek. O jejich limitované edice je takový zájem, že z několika tisícovek uchazečů musí kupce losovat.

Článek

Český Footshop vznikl v roce 2012 jako vysokoškolský projekt. Dnes má 200 zaměstnanců, působí na patnácti trzích a letos cílí na tržby 900 milionů korun. A také je jedinou středoevropskou firmou, která ve spolupráci se značkou Adidas vyrobila vlastní boty.

„Spolupráce s Adidas? To byl složitý a dlouhý proces. Celé domlouvání trvalo několik let. Společně jsme se bavili o tom, jaké téma zvolit. Vybrali jsme modrotisk, chtěli jsme něco, co má souvislost s Českou republikou,“ vzpomíná provozní ředitel firmy Footshop Martin Katzer s tím, že několik návrhů Adidas Čechům vrátil, následně si obě firmy vyměnily několik vzorků bot a další kapitolou pak bylo blokování výrobní kapacity na straně Adidasu.

Jako Kanye West

Vše ale klaplo a v říjnu letošního roku firma uvedla na trh 520 párů tenisek Adidas podle svého návrhu. Footshop se tak zařadil vedle rapera Kanye Westa nebo návrhářky Stelly McCartneyové, kteří také s Adidasem spolupracují.

Takto limitované edice pak Footshop, jak je jeho zvykem, prodává formou losování. „V tomto případě se přihlásily nižší tisíce zájemců. Jsou ale i limitované edice, kde se přihlásí více než třicet tisíc lidí,“ dodává Katzer s tím, že nejpopulárnější jsou limitované edice Nike. I s touto firmou by teď Footshop rád vytvořil vlastní kolekci.

„Náš wish list je dlouhý. Samozřejmě na něm figuruje Nike. Teď je aktuálně v běhu možnost vytvoření něčeho se společností Converse, ale v tuto chvíli není vůbec jasné, kdy to bude, jestli to bude a jak to bude vypadat,“ dodává Katzer.

Boty jako investice

Proč je o tenisky takový zájem? „Má to příběh, je za tím rukopis. Není to jen teniska tak, jak si ji představuje běžný člověk,“ říká Katzer s tím, že boty kupují také sběratelé či investoři, kteří sází na růst jejich ceny v budoucnosti. Tady platí jednoduchá rovnice - čím větší rarita, tím větší růst ceny.

Koronavirová pandemie firmu nezastavila, proti loňsku čeká růst o více než 200 milionů a v příštím roce chce pokořit miliardovou hranici. Primárně internetový prodejce má dnes také pět kamenných obchodů ve čtyřech zemích a počátkem příštího roku přidá šestý.

Související témata:

Doporučované