Článek
Zpívat tradiční operu v oblecích s kravatou jen proto, aby to vypadalo jako moderní pojetí, je nesmysl. Nápad, jak dát dílu dnešní přesah, musí být mnohem propracovanější, míní Adam Plachetka.
Je mu teprve 32 let, ale už má za sebou představení ve všech čtyřech nejvýznamnějších operních domech světa – newyorské Metropolitní opeře, milánské La Scale, londýnské Královské opeře i ve Vídeňské státní opeře. Ta je už řadu let jeho domovskou scénou.
„Samozřejmě nemůžete porovnávat velké světové scény s tím, co se odehrává v Česku. Mají lepší výběr sólistů, jiné rozpočty. Ale na menší zahraniční scény se i v Praze můžeme vytahovat,“ dodává ke kvalitě tuzemské scény. Plachetku v nejbližších dnech čekají v Česku koncerty třeba na festivalu Dvořákova Praha.
Čím jej láká muzikál? Co by dělal, kdyby přišel o hlas? A proč je podle něj lepší, když občas árii nezazpívá čistě? Podívejte se ve videu nahoře.