Článek
Operátor O2 loni zvýšil konsolidovaný čistý zisk o 7,1 procenta na 5,85 miliardy korun. Výnosy stouply o 2,6 procenta na 39,77 miliardy. Růstu zisku firma dosáhla díky snížení provozních i běžných investičních výdajů. Výnosy vzrostly díky vyššímu využívání fixní sítě a růstu v oblasti ICT. O2 to dnes oznámila v tiskové zprávě.
Majoritu v O2, přes 80 procent, vlastní investiční skupina PPF miliardáře Petra Kellnera. Zbytek se obchoduje na akciových trzích.
Celkový počet mobilních zákazníků O2 v Česku se loni zvýšil o 110 000 na 5,968 milionu, z toho bylo 3,316 milionu klientů se smlouvou. Počet SIM karet instalovaných pro komunikaci různých zařízení dosáhl 746 000. Na Slovensku měl dceřiný operátor 2,23 milionu zákazníků, tedy o 80 000 meziročně více.
Množství uživatelů O2 TV stouplo o 86 000 na 529 000 včetně zákazníků, kteří využívají měsíční balíčky O2TV Sport Pack online a O2TV HBO a Sport Pack. Počet zákazníků fixního vysokorychlostního internetu přes kabel i pomocí bezdrátové technologie stoupl o 20 000 na 855 000. Více než poloviční meziroční růst datového provozu ve fixní i mobilní síti se nicméně do růstu výnosů promítl jen nepatrně.
I ve čtvrtém čtvrtletí se podle generálního ředitele Jindřicha Fremutha ve finančních výsledcích společnosti nadále projevoval negativní dopad pandemie koronaviru. „Přestože naše prodejny zůstaly v nouzovém stavu otevřené, zaznamenali jsme v roce 2020 téměř o čtvrtinu nižší návštěvnost. Klíčovou prioritou se i pro nás stala digitalizace obsluhy a inteligentní spolupráce mezi jednotlivými distribučními kanály, což přispělo k velmi vysoké loajalitě našich zákazníků,“ uvedl.
V Česku se provozní výnosy v roce 2020 zvýšily o 2,9 procenta na 32,25 miliardy korun. Výnosy v mobilním segmentu zůstaly meziročně stejné na 20,14 miliardy korun. V segmentu pevných linek vzrostly výnosy o 7,9 procenta na 12,12 miliardy korun zejména díky O2 TV a vyššímu datovému provozu. Na Slovensku se celkové provozní výnosy zvýšily meziročně o 0,4 procenta na 7,68 miliardy Kč.
„Za celý rok 2020 zaostala finanční výkonnost za naším interním očekáváním. Abychom kompenzovali negativní dopad pandemie koronaviru zejména na naše mobilní výnosy, museli jsme přistoupit ke snížení jak provozních, tak běžných investičních výdajů. I v této složité situaci s nejistým výhledem jsme pro naše zákazníky v Česku i na Slovensku vydražili maximum nového spektra. To nám pomůže i do budoucna udržet pozici technologického lídra,“ dodal finanční ředitel Tomáš Kouřil.