Článek
Rebel, bezmasá varianta oblíbeného Whoppera a Chicken Kinga se ujala ve Spojených státech. Podle analytiků společnosti Barclays se během období testování zvedla návštěvnost restaurací o 18 procent. A to jsou sympatická čísla.
Letos v létě Burger King vzal útokem své švédské pobočky a i tam zažily bezmasé hamburgery s názvem Rebel úspěch. O náhražky masa se ve Spojených státech postarala firma Impossible Foods, „maso” pro švédské zákazníky vyrobila společnost Vivera.
Alternativní varianta se nezaměřuje přímo na vegetariány a vegany, ale především na takzvané flexitariány, kteří konzumaci masa neodsuzují, ale snaží se ji omezovat. Právě flexitariánů podle odhadů výrazně přibývá, zatímco počet vegetariánů a veganů se příliš nemění.
Stravovací byznys tak rozpoznává nový typ konzumenta. O něj teď přední světové firmy svádějí boj. Burger King se předhání se svým konkurentem McDonald’s. Ten představil bezmasý hamburger v září, a to v Kanadě. Svou bezmasou variantu má i německý McDonald’s. Hamburger s názvem Big Vegan TS je ze sóji a tu fastfoodu dodává společnost Nestlé.
Kdo bude hlavním dodavatelem náhražky masa do nových hamburgerů Burger Kingu po Evropě, zatím zřejmé není. A stejně tak jisté zatím není, kdy se začnou bezmasé hamburgery prodávat.