Článek
Doporučení radních budou schvalovat zastupitelé.
Město obdrželo nabídky od pěti uchazečů. Ekonomicky nejvýhodnější podle mluvčí podala brněnská firma OHL ŽS s cenou o necelé čtyři miliony vyšší, než jaký byl předpoklad. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky činila 90,5 milionu korun bez DPH (tedy 109,505 milionu korun DPH).
Ze Státního fondu dopravní infrastruktury obdrží Litvínov 75 procent uznatelných nákladů. Nynější most, který je součástí páteřní komunikace přes město, je na konci životnosti. Náklady na údržbu jsou vysoké, proto se radnice rozhodla pro nový.
Vítězná firma musí zajistit demolici stávajícího mostu a výstavbu nového, který bude užší. Jeho podoba vychází z požadavků studie vzešlé z architektonické soutěže, která se uskutečnila v roce 2016.
Po dobu demolice a výstavby nového mostu bude doprava převedena na objízdné trasy, pohyb chodců bude možný po obchůzce. Po celou dobu stavby musí zhotovitel zajistit přístup k Podkrušnohorské nemocnici a LDN z Nerudovy ulice. Všechny objekty, které jsou přístupné ve stávajícím stavu, musí být přístupné i během stavby.
Při úpravách zpevněných ploch pod mostem vznikne 39 parkovacích stání, z toho dvě místa pro auta lidí se sníženou schopností pohybu a orientace. Součástí stavebních prací je také nové veřejné osvětlení na mostě i pod mostem a úpravy zeleně.
Architektonická soutěž na nový most byla druhá v historii Litvínova. První v roce 1947 byla na stavbu Koldomu (kolektivní dům). Autory jsou Václav Hilský a Evžen Linhart a dům je technickou památkou. Projekt byl dokončen v roce 1958.