Článek
Technici zatěžovací zkoušku na novém mostě u Hořic na silnici I/35 mezi Hradcem Králové a Jičínem naplánovali na čtyřech vybraných mostních polích z celkových patnácti. Průhyb konstrukce mostu by podle projektantů měl být na úrovni deseti až dvanácti milimetrů, uvedl v České televizi Vladimír Dubšík ze stavební firmy Eurovia CS. S délkou 446 metrů je most nejdelší estakádou na silnicích v Královéhradeckém kraji.
Rekonstrukce mostu u Hořic je současnou největší investicí na silnicích první třídy v Královéhradeckém kraji. Proti původně uváděným 223 milionům korun bez DPH by měla činit asi 236 milionů korun bez DPH. Stavbaři totiž proti původním předpokladům museli zdemolovat a postavit znovu i spodní část mostu.
Zchátralý most stavbaři zcela zbořili a začali stavět znovu. Diagnostický průzkum zjistil zatékání do nosné konstrukce. Vzhledem k plánované elektrifikaci přemostěné železniční tratě je most oproti původní stavbě zhruba o jeden metr vyšší.
S otevřením mostu skončí objížďka přes jižní část Hořic, která začala loni v dubnu. Denně po objížďkách přes Hořice projede kolem 14 tisíc vozidel. Kvůli trvalým kolonám aut je doprava v Hořicích značně komplikovaná.
Silničářům ale práce v Hořicích neskončí. Na jaře roku 2021 opraví silnice, po kterých vedla objížďka. Především půjde o komunikace v ulicích Husova a Táboritská. Opraví také železniční přejezd v Husově ulici.