Hlavní obsah

Nové tváře očkovací kampaně. Beneš z ČEZ a další byznysmeni

Foto: Michal Šula, Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Případy nakažených onemocněním covid-19 v Česku rostou, zájemců o očkování však tolik není. Do popularizace vakcín se tak pustili i podnikatelé.

Článek

Čísla nakažených koronavirem rostou, počty hospitalizovaných rostou. Ale zájem o očkování stoupá výrazně pomaleji. Zdá se, že snaha přimět občany k očkování, aniž by jim někdo vyhrožoval zákazem vstupu na pracoviště, postupně vyšuměla. Do propagace vakcinace se tak pouštějí i lidé mimo politicko-lékařské spektrum.

Například generální ředitel skupiny ČEZ Daniel Beneš dnes na svém twitterovém profilu uvedl, že více než 80 procent zaměstnanců firmy má ukončené očkování.

„V posledních dnech se prudce zvyšuje počet lidí nakažených covidem-19 i hospitalizovaných. Jedinou spolehlivou ochranou proti těžkému průběhu nemoci je očkování,“ napsal Beneš.

Beneš však není jediný, kdo na Twitteru vybízí k očkování. I podnikatel Martin Žufánek, který před pár měsíci zveřejnil svůj certifikát o vakcinaci.

„Včera jsem četl opravdu smutnou diskuzi o tom, jak vakcína změní DNA a že se ti lidé nikdy nenaočkují. Tak bych chtěl jenom říct, že už pracuju na nové DNA,“ vtipkoval lihovarník na svém profilu.

K očkování dnes navíc vyzývají i lidé, kteří byli před rokem skeptičtí. Takovým případem je i šéf Tesly Elon Musk, který ještě minulý rok pandemii zlehčoval a hlásal, že se očkovat nenechá. Poté se ale nakazil a svůj postoj přehodnotil.

Tesla spustila očkovací loterii, aby motivovala své zaměstnance k vakcinaci. „Aby bylo jasno, podporuji očkování a obzvlášť proti covidu. Vědecké výsledky jsou jednoznačné. I když velmi zřídka dochází k alergickým reakcím, dají se velmi snadno řešit pomocí látky EpiPen,“ uvedl Musk na svém profilu v dubnu.

Doporučované