Článek
00:15 – Zprávy
06:25 – Matematika je jedním z nejméně oblíbených předmětů vůbec. Studenti, ale i jejich rodiče mají často problém s její výukou. Nelíbí se jim, že není dostatečně praktická, zahlcuje studenty složitými vzorci nebo definicemi. I proto takové obavy z toho, že by měla být povinným maturitním předmětem. Podle některých názorů by při ní spousta studentů neuspělo. Víc k tématu řekl Viktor René Schilke, předseda České středoškolské unie, která zároveň tvrdí, že je státní maturita z matematiky špatně připravená.
13:04 – Radek Hrdina živě: Po prázdninách se do škol vrátily děti, vůbec poprvé do školy vyráží víc než stovka tisíc prvňáčků. Na většině míst se to nese ve slavnostním duchu. Ještě o něco slavnostnější je atmosféra v Psárech u Prahy, kde děti nastupují do nově otevřené školy. A zavzpomínat na své první školní dny tam vyrazil náš reportér v terénu Radek Hrdina.
16:47 – Počasí
18:09 – Co píší weby Seznamu
21:08 – Před sto lety se v pražských ulicích začali na křižovatkách objevovat první dopravní strážníci. Na silnicích se přitom do té doby uplatňovalo nejčastěji tak zvané pravidlo silnějšího – chodci se tedy třeba s auty nebo koly rozhodně nepoměřovali – ve vlastním zájmu. Praha už v té době měla půl milionu obyvatel, provoz houstl. Podařilo se vnést do něj s příchodem strážníků pořádek a jaké byly jejich hlavní úkoly? Nejen o tom si budeme povídat s Marcelou Machutovou, ředitelkou Muzea Policie České republiky.
30:10 – Zprávy
44:58 – Infoservis: Kam na vinobraní
01:00:09 – Zprávy
01:07:16 – Průměrná úroková sazba hypoték se i v červenci dostala pod hodnotou 2,7 procenta. Sazby už klesají šest měsíců v řadě. Ani to ale Čechy příliš k půjčování nepovzbudilo. Celkem si do července půjčili necelých 100 miliard. Pro srovnání – ještě před třemi lety to ve stejném období bylo 122 miliard korun. Víc s hypotečním specialistou portálu Chytrý Honza, Danielem Horňákem.
01:19:29 – Jedna britská studie jasně ukázala, jak jsou na tom tamní děti se znalostmi přírody. A dobře z ní děti tedy nevyšly. Ukázalo se, že 83 procent z nich nedokázalo rozeznat list dubu, čtvrtina nikdy neviděla živého čmeláka a mnoho z nich znalo přírodu jen z televizních dokumentů. Jak jsou na tom české děti? A pomohlo by jim v prohloubení znalostí o přírodě učení venku místo ve školní lavici?