Hlavní obsah

Nové přístřešky MHD vyjdou Prahu až na 835 milionů korun

Foto: město Praha

Ilustrační foto.

Pořízení a instalace nových přístřešků na zastávky MHD vyjdou Prahu do roku 2023, kdy má být mobiliář vyměněn, až na 834,8 milionu korun s DPH.

Článek

Vyplývá to z materiálu, který schválili městští radní. Potvrdili jím financování plánu a rozhodnutí městské firmy Technologie hlavního města Prahy (THMP) o výběru dodavatele zastávek. Tím se stala firma Energovod CZ.

Na provoz přístřešků MHD měla od roku 1994 do konce letošního června smlouvu francouzská firma JCDecaux, která městu platila a výměnou mohla na vlastním mobiliáři umisťovat reklamu. Minulé vedení města smlouvu označilo za nevýhodnou, což firma odmítla. Současná reprezentace na rozhodnutí té minulé navázala a rozhodla, že mobiliář nahradí vlastním.

To se má podle dohody města a

stát v následujících zhruba dvou letech. Prototyp zastávky již je nějakou dobu k vidění na Palackého náměstí, první výměny by měly nastat koncem letošního roku. Vedení magistrátu dále rozhodlo, že celý projekt dostane na starost firma THMP, která má na starosti zejména lampy veřejného osvětlení.

„Půjde o postupnou výměnu kusu za kus, tedy nebude nutno rozkopat celou Prahu a řešit hrozbu, že by na cestující pršelo,“ uvedl dnes radní pro majetek Jan Chabr (TOP 09). „Město nadále již bude mít ve vlastnictví celou síť zastávek a bude jen na něm, jak se dále bude chovat v rámci obchodního využití zastávek - zda půjde cestou vyššího množství reklamy a návratnosti díky vyššímu zisku z pronajmu, anebo naopak cestou opačnou - snižování vizuálního smogu ve městě, a přístřešky budou mít minimum reklamy,“ dodal.

Na provozovatele reklamy na nových zastávkách plánuje město vypsat samostatný tendr. Technickou správu a údržbu mobiliáře podle dnes schváleného materiálu zajistí THMP. Radní dnes souhlasili také s uzavřením rámcové smlouvy mezi magistrátem a THMP, kterou bude město nový mobiliář financovat. Výměna by podle informací města měla letos vyjít na 69,2 milionu korun, příští rok na 517,8 milionu a v roce 2022 na 247,8 milionu korun.

Kromě smlouvy na přístřešky MHD má firma JCDecaux uzavřenou i smlouvu s pražským dopravním podnikem (DPP) na provoz reklamy v MHD. Předloni nicméně společnost prohrála soud o platnost smlouvy. Odvolací soud věc loni vrátil k novému projednání kvůli technickému pochybení v části původního rozsudku. DPP trvá na neplatnosti kontraktu a JCDecaux kvůli tomu zahájila s ČR mezinárodní arbitráž.

Doporučované