Článek
Zároveň s jejím spuštěním přestanou vlaky jezdit po dosavadních kolejích přes Strašnice, zanikne i tamní zastávka. ČTK to dnes sdělila mluvčí SŽ Radka Pistoriusová.
„Vše směřuje k tomu, že provoz v novém úseku trati bude zahájený od platnosti nového jízdního řádu, tedy od neděle 13. prosince. Bude v provozu i nová zastávka Praha-Eden, kde právě od tohoto dne budou zastavovat vlaky,“ uvedla mluvčí.
Uvedením nového úseku do provozu naopak přestane fungovat trať přes Strašnice se zastávkou, kde vlaky jezdily od 19. století. Hlavní město plánuje na místě kolejí vybudovat čtyřkilometrovou promenádu s liniovým parkem určenou pro pěší, cyklisty a bruslaře. Podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě) by se mohla začít budovat v roce 2022 a hotova by měla být o dva roky později. Odhad nákladů je mezi 200 a 300 miliony korun.
Budovaný koridor mezi hlavním nádražím a Hostivaří navazuje na již dokončenou přestavbu nádraží Praha-Hostivař. Stavba začala v srpnu 2018 a podle posledních informací je zhruba ve dvou třetinách. V rámci projektu bude kompletně rekonstruované nádraží Vršovice a vzniknou dvě nové zastávky Praha-Eden a Praha - Zahradní Město. Projekt vyjde na 5,4 miliardy korun, více než 80 procent má být financováno z evropských fondů.