Hlavní obsah

Nová reklama Pepsi vyvolala vlnu odporu. Minuli jsme cíl, řekla firma a stáhla ji

Reklama Pepsi vyvolala vlnu odporu, firma ji stáhla.

Reklamu, která startovala celosvětovou kampaň, kritizovali jak lidé na sociáních sítích, tak i bojovníci za lidská práva.

Článek

Původně zamýšlená celosvětová kampaň Pepsi #livenow v hlavní roli s modelkou Kendall Jenner neměla dlouhého trvání. Snesla se na ni totiž ostrá kritika za zlehčování sociálních protestů a rasismu. Více než dvouminutovou reklamu navíc nikdo pořádně nepochopil. Pepsi ji proto jen pár hodin od uveřejnění zase stáhla.

Video zobrazovalo americkou celebritu Kendall Jenner v roli modelky, která zanechá focení a připojí se raději k davu protestujících za mír. V napjaté situaci dojde až k jednomu z policistů, kteří rozvášněný dav hlídají, a podá mu plechovku Pepsi. Dav i policisté se pak jako zázrakem uklidní a všichni jsou zase spokojení.

Bernice Kingová, dcera dlouholetého bojovníka za černošská práva Martina Luthera Kinga mladšího, k reklamě uvedla:

Tweet: Kdyby jen tatínek věděl o síle Pepsi.

Reklamní video Pepsi vyšlo 4. dubna, tedy v den 49. výročí od Kingova zavraždění.

Na Twitteru se pak začaly objevovat další kritické nebo zesměšňující komentáře.

Tweet: Kendall, dej jim prosím Pepsi.

Ačkoli Pepsi prvně video bránila s tím, že odráží lidi z různých vrstev, kteří pak dojdou ke společné harmonii. Po narůstajícím odporu ale udělala krok zpět a reklamu stáhla.

„Pepsi se snažila vyslat mezinárodní poselství jednoty, míru a porozumění. Jasně jsme ale minuli cíl, omlouváme se. Neměli jsme v úmyslu něco zlehčovat. Reklamu jsme odstranili a už ji nebudeme uvádět,” uvedla v oficiálním vyjádření značka.

V závěru se pak omluvila samotné modelce Kendall Jenner, kterou nechtěla postavit do „takové pozice".

Související témata:

Doporučované