Článek
Původně zamýšlená celosvětová kampaň Pepsi #livenow v hlavní roli s modelkou Kendall Jenner neměla dlouhého trvání. Snesla se na ni totiž ostrá kritika za zlehčování sociálních protestů a rasismu. Více než dvouminutovou reklamu navíc nikdo pořádně nepochopil. Pepsi ji proto jen pár hodin od uveřejnění zase stáhla.
Video zobrazovalo americkou celebritu Kendall Jenner v roli modelky, která zanechá focení a připojí se raději k davu protestujících za mír. V napjaté situaci dojde až k jednomu z policistů, kteří rozvášněný dav hlídají, a podá mu plechovku Pepsi. Dav i policisté se pak jako zázrakem uklidní a všichni jsou zase spokojení.
Bernice Kingová, dcera dlouholetého bojovníka za černošská práva Martina Luthera Kinga mladšího, k reklamě uvedla:
If only Daddy would have known about the power of #Pepsi. pic.twitter.com/FA6JPrY72V
— Be A King (@BerniceKing) April 5, 2017
Tweet: Kdyby jen tatínek věděl o síle Pepsi.
Reklamní video Pepsi vyšlo 4. dubna, tedy v den 49. výročí od Kingova zavraždění.
Na Twitteru se pak začaly objevovat další kritické nebo zesměšňující komentáře.
"Kendall please! Give him a Pepsi!" pic.twitter.com/pO1PTYkCHW
— Clay Jensen (@antonioscastles) April 5, 2017
Tweet: Kendall, dej jim prosím Pepsi.
— David Weiner (@daweiner) April 4, 2017
Ačkoli Pepsi prvně video bránila s tím, že odráží lidi z různých vrstev, kteří pak dojdou ke společné harmonii. Po narůstajícím odporu ale udělala krok zpět a reklamu stáhla.
„Pepsi se snažila vyslat mezinárodní poselství jednoty, míru a porozumění. Jasně jsme ale minuli cíl, omlouváme se. Neměli jsme v úmyslu něco zlehčovat. Reklamu jsme odstranili a už ji nebudeme uvádět,” uvedla v oficiálním vyjádření značka.
V závěru se pak omluvila samotné modelce Kendall Jenner, kterou nechtěla postavit do „takové pozice".