Článek
Lávka bude stát 25 milionů korun. Bude měřit 130 metrů a umožní chodcům bezpečně přecházet od Kamenného rybníka k arboretu Sofronka a k Seneckému rybníku. Měla by se otevřít na konci června, nejpozději v polovině července, řekl dnes ČTK David Malán z odboru investic plzeňského magistrátu.
Stavba byla zahájená ve druhém čtvrtletí roku 2019. „Pěší i cyklisté dosud přecházejí a přejíždějí velmi frekventovanou komunikaci a následně i trať v místě, kde nebyl vyznačený železniční přejezd. Lávka bude široká tři metry, což zajistí dostatek prostoru pro chodce i cyklisty,“ řekl náměstek primátora Pavel Šindelář (ODS).
Podle náměstka primátora Michala Vozobuleho (TOP 09) budou moci cyklisté a pěší po překonání lávky zamířit po stezkách na Třemošnou nebo na druhé straně silnice v opačném směru do centra Plzně. Město zaplatí i osvětlení podél cesty od železniční zastávky Plzeň-Bolevec směrem k lávce. Železniční přejezd bude zrušen.
Ředitelství silnic a dálnic rozšiřuje v místě budované lávky tranzitní silnici I/27 na Most a Teplice ze dvou na čtyři jízdní pruhy v délce 1,65 kilometru, a to mezi čtyřproudovou městskou komunikací na konci Plzně a novým obchvatem obce Třemošná. V problematickém místě bylo podle policie hodně nehod. Silnice za 262 milionů Kč s DPH, jejíž stavba začala loni v červnu, by se měla otevřít v říjnu. EU na ni dá 65 procent. Staví se za plného obousměrného silničního provozu.