Článek
Podle informací, se kterými přišel server USA Today, americký řetězec Walmart uzavřel spolupráci se společností Shopify, která se zaměřuje na e-commerce. Ve snaze udržet nárůst tržeb a prodejů v pandemickém období plánuje americký nákupní gigant rozšířit výběr zboží. Do konce roku to má být podle zahraničních médií až 1 200 nových prodejců.
Ti díky uzavření dohody dostanou možnost dostat se na nový prodejní kanál, naopak Walmart má příležitost rozšířit nabídku tamních menších a středních podniků.
Jak píše USA Today, Walmart už nyní nabízí zboží od více než milionu různých výrobců. „Jsme nadšeni, že můžeme zákazníkům nabídnout rozšířený sortiment a zároveň poskytujeme malým podnikům přístup k rozšíření provozu i na našem e-shopu,“ uvedla firma v tiskové zprávě.
Společnost Shopify, která je od roku 2015 veřejně obchodovatelná na newyorské burze, umožňuje komukoli zřídit obchod a nabízet své produkty k prodeji online. Spolupráce s Walmartem tak pomůže malým podnikatelům s růstem prodejů. A podle některých odborníků by právě tato dohoda mohla vynést společnost Walmart do postavení reálného konkurenta Amazonu, největšího internetového obchodníka.
Walmart, který je v současnosti největším maloobchodníkem na světě, zaznamenal v posledních několika měsících prudký nárůst online nákupů. Podle dostupných dat Američané v prvním čtvrtletí letošního roku na stránkách firmy utratili 160,3 miliardy dolarů. To je oproti stejnému období loňského roku nárůst o 13,7 procenta. Tento meziroční skok způsobily zejména panické nákupy, kterými se obyvatelé zásobovali ze strachu z pandemie.
Podle výzkumné firmy Digital Commerce 360 tendence nárůstu online nákupů pokračovala také v průběhu dubna a května. Podobné výsledky se proto dají očekávat i za druhé čtvrtletí.