Článek
Kaufland ztratil pozici největšího tuzemského obchodního řetězce, vyplývá z hospodářských výsledků společnosti zveřejněných ve sbírce listin. Novou jedničkou mezi supermarkety tak je Lidl.
Majitele změny v žebříčku mrzet nemusí, protože obě značky patří stejnému vlastníkovi, německé maloobchodní skupině Schwarz.
V síti Kauflandu utratili jeho zákazníci za potraviny a zboží 56,2 miliardy korun, zatímco v Lidlu 57,5 miliardy.
Kauflandu rostly náklady. V předminulém a minulém roce totiž zvýšil nástupní plat zaměstnancům o 26 procent. „Navíc jsme stanovili minimální interní mzdu ve výši 24 tisíc korun při plném pracovním úvazku bez ohledu na pracovní zařazení,“ uvedla na dotaz agentury ČTK mluvčí řetězce Renata Maierl.
Kaufland otevřel ve zmíněném finančním roce (2018/2019) pět nových prodejen a sedm obchodů modernizoval. Přišel se samoobslužnými pokladnami, digitálními obrazovkami a také službou K Scan, díky které si zákazníci mohou zboží skenovat a vkládat do tašky. V současné době funguje v prodejnách v Praze na Vypichu a Podbabě.
Anketa
Kaufland působí v ČR od roku 1998, kdy otevřel první prodejnu v Kladně. Nyní v Česku provozuje přes 100 obchodů, ve kterých zaměstnává přibližně 15 tisíc provozních pracovníků. Mezi další velké potravinářské řetězce v Česku patří Tesco, Penny Market, Albert, Billa a Globus.