Článek
Přes Královéhradecký kraj vede totiž jedna z tras, po které převážejí kurýři kradená auta ze západní Evropy do Polska.
„Dálnici D11 a stávající silnici I/33 často využívají pro transport odcizených vozů do zahraničí řidiči mnohdy pod vlivem alkoholu a drog, kteří představují pro ostatní velké nebezpečí. Posílení výkonu služby v tomto úseku má i s ohledem na potírání této formy trestné činnosti svůj smysl,“ uvedl Petr Petřík, ředitel Krajského ředitelství policie Královéhradeckého kraje.
Podle Ředitelství silnic a dálnic by mohla dálnice D11 končit na úrovni Jaroměře koncem roku 2021. „V následujících měsících by mělo v Jaroměři vzniknout nové dálniční oddělení. Krajské ředitelství policie Královéhradeckého kraje tak s předstihem reaguje na připravované otevření tohoto dalšího úseku dálnice D11,“ uvedla mluvčí krajské policie Magdaléna Vlčková.
Dálnice D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem patří k nejdéle budovaným silničním stavbám v ČR. Dálnici začal stát budovat v roce 1978 a od roku 2017 dálnice končí v Hradci Králové. Ve výstavbě jsou dva úseky z Hradce Králové do Jaroměře.