Článek
Ještě čtyři měsíce a opravy na momentálně asi nejsložitějším místě pražské magistrály by měly skončit.
Nyní se nejvíce pracuje na chodníku a konstrukci na té straně mostu, kde auta jedou ve směru z centra. Jezdí se tu jenom dvěma pruhy, v opačném směru je most pro chodce, cyklisty i řidiče plně k dispozici.
Způsob, jakým se opravuje, není pro lidi, kteří nesnáší výšky. Dělníci totiž mají pod mostem nad Nuselským údolím připevněnou 180tunovou plošinu, kterou postupně posouvají podle toho, jak práce dokončí. Z ní odstraňují beton, který během let narušila voda, mráz a sůl ze zimní údržby.
„Vždy v konkrétním úseku otevřeme chodník a podlahu. Pod námi je ta lávka, ze které můžeme začít s opravou," řekl jeden ze stavbyvedoucích Karel Frankota. „To znamená otryskat vysokotlakým paprskem betonové konstrukce, pak zasanovat a udělat izolace, zaklopit to novými panely a dodělat betonáž," popsal jeden cyklus opravy, po němž se zavěšená lávka na mostě může posunout zase o kus dále.
„Tenhle krok trvá řádově 30 dní," uvedl stavbyvedoucí.
Nuselský most byl dokončen v roce 1973, překlenuje Nuselské údolí a spojuje Pankrác s Karlovem. Na mostě jsou v každém směru tři jízdní pruhy a v jeho tubusu jezdí metro. Most je 485 metrů dlouhý a v nejvyšším bodě nad údolím je jeho výška 42,5 metru.