Článek
Americká internetová televize Netflix ve třetím čtvrtletí díky úspěšným seriálům zlepšila hospodaření. Největším trhákem byl pro odběratele seriál Hra na oliheň, který měl k září letošního roku více než 140 milionů zhlédnutí. Toto jihokorejské drama se podle sdělení Netflixu z minulého týdne stalo jeho nejúspěšnějším původním seriálem, a překonalo tak britský romantický seriál Bridgertonovi.
Od července do září přibylo Netflixu 4,4 milionu předplatitelů. Celkem jich tak společnost má téměř 214 milionů. Netflix očekával, že se počet nových zákazníků zvýší jen o 3,5 milionu. Konečný údaj překonal také očekávání některých analytiků.
Nad vlastní očekávání Netflix zvýšil počet předplatitelů, čistý zisk pak meziročně vzrostl o 80 procent na 1,45 miliardy dolarů (téměř 32 miliard Kč). Tržby meziročně stouply o 16 procent na 7,5 miliardy dolarů.
Úspěch Netflixu lze vidět také skrz jeho akcie, které od začátku roku posilují o 18 procent, čímž výrazně překonávají svého konkurenčního streamovací giganta Disney+, jehož akcie ve stejném období naopak klesly o více než 5 procent.
Akcie Netflixu se od září roku 2019 zhodnotily o více než 100 procent, k čemuž výrazně přispěla zavřená kina. Mnoho diváku se totiž přesunulo k online streamovacím službám, které se tak dočkaly nových diváků a více peněz. Značný podíl na úspěchu Netflixu má také jeho produkce vlastního obsahu.
Nejúspěšnější seriály Netflixu
1) Hra na oliheň – 142 milionů zhlédnutí
2) Bridgertonovi – 82 milionů zhlédnutí
3) Lupin (1. série) – 76 milionů zhlédnutí
4) Zaklínač – 76 milionů zhlédnutí
5) Sex/Life – 67 milionů zhlédnutí
Jako zhlédnutí se počítá alespoň dvě minuty sledování daného seriálu.
Pandemie ochromila produkci, ale vedla ke strmému růstu počtu uživatelů. Ten se ale v prvních dvou letošních kvartálech právě kvůli nedostatku nových filmů a seriálů zastavil. V prvním pololetí Netflix získal 5,5 milionu nových předplatitelů, což byl nejslabší výsledek od roku 2013.
Ke konci roku firma slibuje dosud největší nabídku filmů a seriálů. Streamovací gigant očekává, že v posledním čtvrtletí získá zhruba 8,5 milionu nových předplatitelů.