Článek
Bývalý americký prezident Barack Obama podle deníku The New York Times (NYT) vyjednává se společností Netflix o tom, že by pro ni spolu se svou ženou Michelle připravoval vlastní televizní pořad. Pokud budou jednání úspěšná, mohla by se poselství Obamových dostávat k téměř 118 milionům předplatitelů největší streamovací služby na světě.
Exkluzivní příspěvky bývalého šéfa Bílého domu a někdejší první dámy by podle NYT neměly být odpovědí na kroky současného prezidenta Donalda Trumpa ani reakcí na kritiku Obamy, která zaznívá z konzervativních kruhů, ale spíše sérií pořadů s inspirativními příběhy. Týkat by se mohly témat, která ležela Obamovi na srdci už v době, kdy byl prezidentem: zdravotnictví, migrace, klimatických změn či volebního práva.
Podrobnosti připravované dohody Obamových s Netflixem zatím nejsou známy. Streamovací společnost i mluvčí exprezidenta zprávu NYT odmítli komentovat. Podle listu ale zájem o jednání s Obamovými vyjádřily také společnosti Apple a Amazon. Také ony prý usilují o to, aby pro ně Obamovi vytvářeli exkluzivní obsah.
„Prezident a paní Obamová vždy věřili v sílu vyprávění příběhů, které inspirují,“ uvedl poradce bývalého šéfa Bílého domu Eric Schultz.
Před rokem se Barack a Michelle Obamovi dohodli s nakladatelstvím Penguin Random House na vydání dvou knih. List Financial Times s odvoláním na své zdroje tehdy napsal, že manželé Obamovi získají více než 60 milionů dolarů (přes 1,2 miliardy korun).
Podepsáním smlouvy s Netflixem by Obama mohl rozšířit okruh lidí, ke kterým se jeho poselství dostávají. Miliony uživatelů exprezidenta sledují na sociálních sítích: na Twitteru 100 milionů, na Facebooku 55 milionů.