Článek
V roce 2017 zemřeli po srážce s tramvají tři lidé, v loňském roce osm. Novinářům to dnes řekli náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě) a generální ředitel DPP Petr Witowski. DPP je městskou firmou, která provozuje autobusy, metro, tramvaje a lanovku.
„Zvyšuje se počet lidí, kteří po střetu s tramvají zemřou, ale zvyšuje se i počet nehod tramvají s chodcem. Naštěstí většina z nich končí šokem, odřeninou, ale v momentě, kdy tu máme poměrně velký počet fatálních událostí, tak jsme se rozhodli pro tuto kampaň,“ řekl generální ředitel DPP Petr Witowski.
Do ulic vyjede tramvaj, která má na sobě žlutý polep s nápisy a siluetami sražených chodců. Součástí je také jakási tabule se skóre, podle níž chodec prohrává s tramvají 0:1. Nápisy na voze upozorňují na prohřešky lidí. Nejčastější chybou je nepozornost a nedání přednosti tramvaji. Problémem je sledování displeje telefonu za chůze nebo nasazená sluchátka. Řada lidí rovněž přechází, kde nemá, například za vozem, kde nemají šanci vidět tramvaj jedoucí z protisměru.
Brzdná dráha nezatížené tramvaje typu T3 je při rychlosti 50 kilometrů v hodině zhruba 42 metrů. Pokud jsou v ní lidé, ještě se prodlužuje. Auto stejnou rychlost ubrzdí na 12,9 metru. „Zatímco u střetů chodce s automobilem je ve většině případů viníkem řidič, právě u střetů s tramvajemi bohužel fatálně chybují sami chodci,“ řekl Tomáš Neřold z Besipu.
V loňském roce se v Praze událo 104 nehod tramvají s chodci. To je sice o sedm nehod méně než v roce 2017, ale zemřelo při nich osm lidí, zatímco předloni to byli tři lidé.
Policie v loňském roce zaznamenala v hlavním městě téměř 700 dopravních nehod, kterých se účastnili chodci. „Více než 300 bylo zaviněno chodci. Co se týče následků, tak 11 z těch zaviněných bylo smrtelných,“ řekl ředitel pražské policie Jan Ptáček.