Článek
Pátečnímu ránu v pražských Holešovicích vládl chaos. Frekventovaná trasa přes řeku, směrem ke stanici metra B Palmovka, přestala existovat. Úřady ze dne na den kvůli havarijnímu stavu uzavřely Libeňský most, po němž ještě ve čtvrtek jezdily tisíce aut i tramvaje.
Náměstek pražské primátorky pro dopravu Petr Dolínek tvrdí, že nešlo postupovat jinak. A to i přesto, že stav devadesát let starého mostu, který nebyl během své existence jedinkrát opravován, je známý velmi dlouhou dobu a o rekonstrukci se mluví už skoro 10 let.
„Nebylo to politické rozhodnutí, ale technické rozhodnutí správce,“ říká ve Výzvě Dolínek k uzavírce, o které se rozhodlo v řádu hodin. „Těch věcí se našemu správci nakupilo víc, takže v pátek budeme na dozorčí radě TSK (Technická správa komunikací, pozn. red.) řešit i personální dohru této záležitosti. Určitě byla absolutně otřesena důvěra ve vedení této organizace,“ dodává. Sám osobní odpovědnost odmítá.
Bylo možné informovat Pražany o tak závažné změně dřív? Kdy zase bude po Libeňském mostě jezdit MHD? Jsou další pražské mosty a lávky po pádu té v Troji bezpečné? A v jakém stavu je pražská ČSSD po víkendové teatrální rezignaci předsedy Miloslava Ludvíka? Podívejte se na rozhovor v úvodním videu.