Článek
Odborná porota ocenila u webů zejména vzájemnou propojenost, design, pravidelné aktualizace i aktivitu na sociálních sítích, řekl šéf krajských nemocnic Marek Kýhos. Podle něj se návštěvnost webů nemocnic za posledních pět let ztrojnásobila a současná pandemie ji dále zvyšuje. HealthCare Institute hodnotí weby nemocnic 15 let podle spokojenosti a bezpečnosti pacientů.
„Chtěli jsme, aby nešlo o šest samostatných webů s podobnou grafikou, ale aby to byl jeden celek se sedmi brandy, funkčně propojených, mezi nimiž lze sdílet informace a média, a zjednoduší se tím i administrace,“ řekl Kýhos.
Podle Jakuba Michla, designéra plzeňské firmy Beneš & Michl, která weby vyvinula a udržuje, mají mnohé nemocnice v ČR v navigaci mnoho odkazů a uživatel se v nich těžko orientuje. „My jsme díky analýze stovek podstránek původních webů a definování cílových skupin nakonec dospěli k tomu, že v základním menu postačí zvýraznit dvě hlavní položky ‚Oddělení a ambulance‘ a ‚Pacienti a návštěvy‘,“ uvedl.
„On-line komunikace je zvlášť během pandemie, jež výrazně znemožňuje osobní kontakt, zásadní součástí komfortu pacientů. Informace by měly být jasné, praktické a snadno dostupné všem skupinám. Přesně to weby skupiny splňují,“ řekl zakladatel HealthCare Institute Daniel Vavřina.
Podle Kýhose mají weby za poslední měsíc přes 100.000 návštěv, tedy přes 3000 denně. V době covidu je lidé nejvíce využívají k objednávání na PCR a antigenní testy. Stačí čtyři kliky, aby se pacient bez zkušeností s internetem objednal k lékaři do ambulance, řekl.
„Ocenění bylo uděleno na zdravotnické konferenci Efektivní nemocnice, největší akci svého druhu v zemi. Na druhém místě za námi se umístil IKEM,“ řekl Kýhos.
Nové weby budovala krajská firma dva roky. Teď se chce zaměřit na sociální média a mobilní aplikace pro personál i pacienty. „Aby klíčové informace a možnost interakcí, pro veřejnost třeba objednávání z lékárny, byly přímo v aplikaci v mobilu,“ řekl. Obsah webů řídí jeden člověk.