Článek
Německé deníky velmi kriticky komentují výsledek takzvané dieselové dohody, kde německé automobilky jednaly s vládou o budoucnosti dieselových aut. Úprava softwaru u 5,3 milionu automobilů je podle médií, některých politiků i organizací pro ochranu životního prostředí nedostačující.
Z celkových 5,3 milionu pozmění Volkswagen software u 3,8 milionu vozů, Daimler u 900 000 a BMW u 300 000. Zbylých zhruba 300 000 připadá na Opel a značky z koncernu Volkswagen, jako je Škoda nebo Seat.
Greenpeace calls on govt. to 'get rid of' diesel engines during emergency summit -rupt.ly/kh8mt pic.twitter.com/NO0Z2qiLTZ
— Ruptly (@Ruptly) August 2, 2017
List Frankfurter Rundschau označil výsledek summitu za žalostný. Zdůrazňuje, že se jen ukázalo, že v Německu má hlavní slovo automobilový průmysl, nikoliv vláda. List také politoval obyvatele center měst, z nichž podle něj „každý rok asi 10 000 předčasně zemře kvůli příliš vysoké koncentraci oxidů dusíku ve vzduchu".
Deník Neue Osnabrücker Zeitung na výsledek reagoval otázkou: „A to má být všechno?" Süddeutsche Zeitung vyjadřuje přesvědčení, že se „homeopatickými ústupky" nedá velká krize zvládnout. Kölner Stadt-Anzeiger píše, že nová dohoda je jen placebo. List Die Welt za problém označuje už to, že se summit musel vůbec uskutečnit, když předtím léta politici nedokázali prosadit dodržování maximálních hodnot znečištění ovzduší.
Německé automobilky v poslední době čelí jednomu skandálu za druhým. Vedle manipulace s emisemi dieselových motorů ze strany koncernu Volkswagen se nyní do popředí dostala údajná dlouholetá kartelová ujednání německých automobilek Volkswagen, BMW, Daimler, Audi a Porsche.