Článek
Lichotivé texty nebo pozvánky na schůzku. V době, kdy už dávno platí nařízení o ochraně osobních údajů známé jako GDPR, se na Slovensku řeší kauza, kdy si ženy stěžují na nechtěné SMS zprávy od taxikářů. Seznamu své zkušenosti s pozváním na rande popsala slovenská novinářka.
,,Před několika dny mi zazvonil telefon a volal mi muž, který mi nabízel novinářské téma. Když jsem se ho zeptala, odkud má mé číslo, vyplynulo, že mě před několika dny vezl prostřednictvím aplikace Taxify. Já svoje číslo nikomu jen tak nedávám,“ popsala své zkušenosti reportérka SME Zuzana Kovačič Hanzelová.
Slovenská novinářka mluvila i s jinými taxikáři a ti jí potvrdili, že díky aplikaci mají přístup k soukromým číslům na mobil.
To přiznala i firma Taxify.
„Tyto kontakty jsou určené k lepší domluvě při vyzvednutí cestujícího nebo k rychlému řešení situace zapomenuté věci v autě. Jakékoliv zneužití kontaktu k jiným účelům je hrubým porušením podmínek provozování aplikace, toto nepatří k běžné praxi,“ vyjádřil se ke kauze na Slovensku ředitel Taxify pro Česko a Slovensko Roman Sysel.
Dle závažnosti situace firma Taxify řidiče varuje nebo může přistoupit k úplné blokaci řidiče.
Jestli se teď systém komunikace mezi zákazníkem a taxikářem na Slovensku změní, není jisté, firma prý zváží změnu.
V Česku je situace opačná. Seznam oslovil taxislužby a Liftago, AAA radiotaxi, Uber, a dokonce i Taxify používají anonymní telefonní spojení mezi řidičem a zákazníkem.
,,Máme už několik let plně anonymizované telefonní spojení přes telefonní bránu – pasažér s řidičem tedy na sebe čísla získat nemohou,“ napsal Seznamu ředitel společnosti Liftago Ondřej Krátký.