Článek
Od dnešního dne jsou všechny restaurace, hospody a bary veřejnosti uzavřeny, prodávat smí jen přes výdejní okénko do 20. hodiny. Pro ubytované hotelové hosty však platí výjimka. Pokud se tedy podnik nachází v hotelu, může ubytované návštěvníky v restauraci obsluhovat mezi 6. až 20. hodinou.
Cílem je udržet zaměstnance
Například hotel v Tančícím domě nebo Chateau st. Havel, tak spustil prodej pobytového balíčku pro dvě osoby na jednu noc za 2600 korun. V ceně jsou kromě ubytování i degustační menu, neomezená konzumace krevet a snídaně.
„Nejde o zneužívání, lidi tady budou ubytovaní a my jsme povinní je odstravovat. V restauraci může být v jeden moment stejně jen 20 lidí a u stolu sedí jen ti dva, kteří spolu stráví večer na pokoji. Mezi stoly je také dodržován povinný rozestup, vidím tedy minimální riziko nákazy,“ popisuje svůj pohled Ondřej Slanina, šéfkuchař a spolumajitel restaurací ve zmíněných hotelech.
Nejen pobytové balíčky, ale i nabídku rozvozu jídla pro lidi v karanténě či na home office nedělá primárně pro zisk. Jeho cílem je udržet v práci stávající zhruba tři desítky zaměstnanců.
📢📢📢NEWS📢📢📢
Zveřejnil(a) Ginger & Fred restaurace v Tančícím domě dne Úterý 13. října 2020
Jsem jako Andrej Babiš, říká Ondřej Slanina
„Já to neřeším z ekonomických důvodů, ale proto, aby lidi měli co dělat. Abychom našim zákazníkům mohli nabízet alespoň nějaké služby a přežili to v duševně dobrém stavu. To není o tom, že bychom měli vydělávat, nebo dokonce generovat zisky. Já to prostě nechci zavírat a nebudu to zavírat. Stejně jako Andrej Babiš nikdy neodstoupí, tak já nikdy nezavřu,“ dodává šéfkuchař a spolumajitel restaurace Chateau st. Havel a Ginger & Fred Slanina.
Počítá také s tím, že současný stav, tedy příprava jídla pro hotelové hosty, rozvozy a take away, nemusejí trvat dlouho a opatření se ještě zpřísní. Jako řada dalších podnikatelů ale i Ondřej Slanina plánuje dělat maximum pro to, aby své podnikání udržel.
„Když se podíváte, co všechno je zavřeno, a pak jdete do supermarketu a tam je fronta té nejvíc ohrožené skupiny, tak to nikomu nevadí. Oni stejně zítra přijdou s tím, že v restauraci může být 10 lidí, pak šest lidí, a pak že je možný jen room service. Morálka personálu se ale udržuje líp, když můžou dělat alespoň něco,“ uzavírá Ondřej Slanina.